AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.445

Problem med BMW 520d E61 2007 M-ASK

re
25
regal
520d Touring -07
Hej
Jag har senaste dagarna upplevt ett problem som jag hoppas någon kan hjälpa mig med härinne.
Jag har en E61 2007 med M-ASK lilla skärmen som har slocknat. Den rebootar och hostar igång under 1sek för att sen bli svart igen. Jag har sökt och last men inte fått en samlad bild hur man kan göra!
Min fråga: Kan jag köpa en ny mask på tex ebay och ersätta den gamla cd´n (jag har ej något nav system I min bil) utan att behover programera om den? Eller har någon kunnig person tips på hur man kan göra själv för att få den att fungera igen? Jag har gjort bilen strömlös så den enkla är redan gjord.
Eller är jag ute helt på feldspar och "cd´n" har inget alls att göra med displayen?
Hoppas på er hjälp!
Mvh
Henrik
Ka
5.697
Kane
Audi A6 Allroad 55 TFSI 340hk
I denna tråd finns lite info om möjliga vägar framåt, Länk
re
25
regal
520d Touring -07
Hej
Tack för snabbt svar! Jag har sett den tråden och läs! Har även varit I kontakt med några nämnda företag. De reparerar gärna CCC och CIC med inte M-ASK enheter! Varför vet jag inte! Och jag vill inte gradera upp mig till CCC el CIC utan är nöjd med MASK. Lyssnar mest på radio och använder extern nav när jag inte hittar ändå.
Så det är just det här med m-ask .....
re
25
regal
520d Touring -07
Hej
Har skruvat lite och fått bort enheten iaf
Det är en M-ASK 2
65.12- 9 131 710

Har fått ett "erbjudande" att fixa bilen till en kostnad av 13984:- phuuu

En fråga:
Om jag hittar en ny enhet tex på ebay måste den programmeras av BMW då? Vad består programmering i?

All hjälp är välkommen!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.