|
|
|
|---|---|
|
Hej, Funderar på att uppgradera till en lite större brukis och blev sugen på denna: Länk Någon som har mer bakgrundsinformation? Bra köp? | |
|
Vem köper en diesel för att köra 1000mil om året. Importerad kom till Sverige oktober -14 Länk |
|
| Hur pass vanligt är det med mätarskruvade exemplar? (tänker iom att bilen är importerad från Tyskland). | |
|
Räkna med, mer vanligt än du tror;) EB |
|
|
Varningsklockorna ringer! Nyimporterad Fyra ägare på några månader Exeptionellt lågt miltal för en dieselbil från 2005 Med chassinummer (WBANJ71080CR17953) bör du kunna få hjälp av BMW att kolla om/när bilen varit inne för garantireparationer etc. Annars är det detektivarbete genom att kontakta verkstäderna som (påstås) ha stämplat serviceboken. Jag skulle nog kolla upp historiken noga innan ev. köp! Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Captur Intens II-19 |
Håller med Johan. STÖRSTA möjliga aktsamhet en sån här bil "existerar inte" efter rullat 9 år i Tyskland. Den är besiktat 2014-09-01 med 8769 mil. Det finns alltid undantag som bekräftar regeln. Men och en sån här bil köper man inte ny och ställer i garaget typ. Det är min erfarenhet efter att ha 4st A4 pärmar fulla med skruvade BMW sedan 10 år tillbaka ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
|
Hej, Tack för kloka ord, jag tror jag står över detta objekt efter att ha läst era kommentarer samt Begagnatguiden här på Autopower. Visste inte att det var så pass vanligt med mätarskruvning. |
|
|
Mätarskruvande är olagligt i t.ex. Tyskland, men tillåtet/inte brottsligt, i vårt underbara land! Så, under importen, kan mil nog lätt försvinna innan reg.-besiktning. Dock finns säkert mätningar registrerade från tidigare verkstadsbesök, som Johan B nämnde..... Sannolikt klokt att leta annat! em3 |
|
|
Kolla upp den! Be säljaren ta ut ett utdrag ur Ispa (Bmw:s garantidatabas) Vill de inte det så är ju saken klar. Är den schysst så är det väl ett rimligt pris? Mvh Ola Min bil: Länk |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Captur Intens II-19 |
Personligen skulle jag undvika panoramataket pga läckage både i taket och problem med avrinningen så att det läcker under " reservhjulsbaljan" där det ligger en massa elektronikmoduler som "brinner " upp. ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.