AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
8.235

Kan man få fartkameror i Navi?

Sida 2 av 2
Nja, eller så resonerar BMW-USA på annat sätt, för i juli 2020 introducerades möjligheten att köpa till "BMW Traffic Camera" info från ConnectedDrive Store.
Länk
po
21
powun
320dA M-Sport - 2013
Jag har haft i min f30 -2012 årsmodell med navi professional.
Wi
30
Widescreen111
520D Xdrive Touring -20
Hej,

Såg idag ett meddelande på Idriven om att fartkamera varning app är tillgänglig på ConnectedDrive för 220 kr /år. Överkomligt tyckte jag, och skaffade det, efter uppdatering av appar i bilen var den tillgänglig och dök upp i högra delen av cockpiten.
Har inte hunnit testa så mycket om hur den varnar och annat, men en kul grej som många kanske har saknat ...

Wide
Tack för fartkameratipset. Har köpt och provat i demo-mode. Verkar inte bli något pling (och syns inte i vanliga kartan) men dyker upp tydligt i högra delen av (cockpit pro iDrive 7) instrument-displayen. (Skall synas i HUD för de som har.)
Wi
2.100
Wiberg
iX40 -24
X3 30e -23
Bra tips, tack! Passar bra nu på europa-trippen, snurrade igång direkt och syns tydligt i HUDen.
Nu har jag provat fartkamerafunktionen i praktiken. Verkar vara en bra och precis databas (där jag kört). Begöver inte navigera och bryr sig inte om kameror för motsatt riktning. Vid vilket avstånd varningen dyker upp verkar bero på hastigheten (450-700m). Jag är nöjd.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.