|
|
|
|---|---|
powsgli |
Fukt på golvet från fotstödet och till gaspedalen. Mattan är "dyngsur". Har rensat alla dräneringar (takluckan, från dropplisterna, avloppen under torkarna). Inget hjälper! Varifrån kommer vattnet?? Hjälp!!! SGL320i |
|
Kan hänga ihop med värmeanläggningen, på äldre volvo 740 är det vanligt att det läcker från en tapp vid kylaren, och detta rinner ned på förarsidan. Man märker det på att vattnet innehåller glykol. Vet ej om detta förekommer på BMW, men kan vara värt att undersöka. Lycka till!! |
|
powsgli |
Tack för snabbt svar, men det är inte från kylsystemet. Vattnet som är rent. Det är således regnvatten som rinner in. |
|
Jag hade ett liknande problem i min bil. Då var det en liten gummi/plast-plugg i torpedväggen som hade trillat bort. //Gurra |
|
|
Måste bara få tala om att jag var med om liknande när jag svängde in på macken i vintras och skulle köra den i automattvätten. Satt lungt och fint och grejerna börja snurra. Jag hörde hur det spolades under bilen och efter ett tag öste det in vatten i kupen, skoja om jag fick panik! Det värsta var att jag var tvungen att sitta kvar till skiten slutade tvätta. Dock har jag inte haft problem att det har regnat in vatten, inte heller när jag tvättat bilen med högtryck eller så. Mvh Anders S. |
|
powsgli |
Låter som en lösning. Har hört talas om nå´n propp i väggen. Var nå´nstans ungefär kan den finnas? |
|
"Lättaste" sättet att hitta pluggen är kräla ner bland pedalerna och kolla torpedväggen. Har du tur kanske det går att se från motorrummet. Det kan ju även vara en genomföring för t.ex. kopplingslänkage eller elkablar som läcker. //Gurra |
|
powsgli |
Tack Gurra! Jag tror att jag nu har en liten aning om var problemet ligger. Så det blir till att sänka sig ner till pedalnivå i helgen och rota bland kabelgenomföringar och liknande under/bakom mattorna. Trevlig helg! |
|
Såg under din profil att du hade en E30! Mitt tips är att kolla under bilen. Just bakom framhjulet finns det en fyrkantig platta!.. kolla runt den! tror att innerskärmens nedre skruv sitter där också! Stick med en skruvmejsel å leta efter rosthål! Det kan ju också vara idé att dra bak golvmattan där vid fotstödet.. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.