AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.456

Hjälp! Bilen fick spel efter högtryckstvätt.

Al
25
Alladin_BO
528iA Touring -99
535d Touring -05
HJÄLP!!! Efter en högtryckstvätt fick bilen spel. Varnade för bränslepump, aktiv styrning, växellåda, fläkten la av, och en massa annat. Först gick inte ens startmotorn runt. Fick aldrig igång den igen. Tror inte bränslepumpen går...Någon som kan ge tips om varför det blev så här?
Givetvis beror problemet på vatten som trängt in någonstans men vart?
Har något gått sönder?
Kommer bilen vara som vanligt bara den får stå ett tag?
Var det efter en motortvätt detta hände? mitt tips är i så fall att koppla ur batteriet en stund och prova sedan igen annars är det förmodligen fukt.
Ma
650
Mats Landh
e61-06
Rover Mini Cooper-92
Kolla om det står vatten i reservhjulsbaljan i bagaget. Där sitter en hel del elboxar som inte vill vara blöta.
Ga
752
Garpen
530D GT M X-drive 2016

MC:
Ducati Monster 900 -97
Jag har råkat ut för liknande

Jag tror att jag lokaliserat problemet till lampbytarluckan i vänster framhjuls skärm. Första gången fick jag mycket immam i vänsterlampa, blinkersen dog, varselljus och ljusviddsregleringen slutate fungera, även fotgängarskyddet varnar.

Allt utom fotgängarskyddsvarningen "torkar" bort.

Andra gången hände exakts samma i en tvätthall

sist tvättade jag bilen hemma och var riktigt försiktig med högtrycket kring fronten och hjulhusen och fick bara 2 larm.

Jag ska plocka bort lite grejer kring vänsterlampan när jag byter till sommarhjul.

Jag har även spillt ut vatten i bagaget på en E61a jag hade och det blev rena flipperspelet, gick på drulleförsäkringen och kostade försäkringsbolaget ca 18 000 att fixa.
OM
1
OMGIRUNBAD
BMW E39 525d - 03
Hade samma problem i höstas efter en maskintvätt. Gjorde exakt samma sak som Fredrik1985 tipsade om och det hjälpte.

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.