|
|
|
|---|---|
|
Går i tankarna på köpa en sådan med 10k på mätaren. Skicket är normalt och det sitter en automatlåda i. Ingen extra utrustning utöver detta. Så jäkla svårt med priset, vad kan den tänkas vara värd? | |
|
de ligger väl på runt 240 |
|
|
240 låter riktigt dyrt för en som gått så långt (speciellt om det är privatpris), Xdrive+M-sport på en 320 verkar ju dock inte vara det vanligaste på marknaden så det kanske drar upp å andra sidan. Men vid 240 börjar vi ju tulla på vad en 328i med aut+M-sport (utan xdrive) kostar hos privatperson, med < 6k mil på mätaren. Finns ju en ganska fint utrustad 328iA M-sport sedan på powerbörsen listad för 240k med 5600 mil, har svårt att se att Xdrive skulle väga upp för 4k+ fler mil samt motorskillnaden vid prissättning. |
|
|
Fast nu snackar vi ju touring, sedan ligger ju lite lägre i pris generellt. 240k kan tyckas dyr men den billigaste 320 x-drive m-sport touring ligger på 249k på blocket, och det är en manuell. Letar du automat så blir billigaste 279k. |
|
|
Ja visst ligger den lite lägre. Den du hänvisar till för 279k är hos en handlare och gått 7k mil och har inte blivit såld på 3 månader, gissningsvis för att ingen vill betala det priset som begärs. Att kolla på blocket för att se vad den billigaste där är för sådana här ovanliga specifika kombinationer ger sällan en bra bild, där kommer du bara se de som ingen vill köpa för de priser de listas för. De som läggs ut för priser folk vill betala försvinner snabbt för att det är som sagt ovanliga kombinationer som ändå rätt många vill åt. Men ja, om man verkligen måste ha en 320dAT med M-sport och inte kan invänta sådana som faktiskt kommer säljas kan man behöva betala massvis. Frågan är ju dock om man inte direkt tar en stor förlust för att andra människor kanske inte alls är beredda att betala så pass extra för just den kombinationen. |
|
| Om det inte måste vada xdrive så får du gärna köpa min, precis fått nya däck och ska rekondas imorgon. Åker troligtvis ut på blocket nästa vecka. | |
|
bmwOfar: Är mycket väl medveten om detta och också därför jag la min gissning på runt 240k. Dyrt, ja kanske men tror det är en åtråvärd kombo som många vill ha, ofta är det så marknaden fungerar, efterfrågan pris osv. Är det något jag skulle betala? nej i min värld är inte x-drive eller automat värda några stora extra pengar men allt sånt får man lägga åt sidan. Istället för att dissa min gissning så får du gärna hjälpa trådskaparen med en värdering på den bil han vill ha värderad. |
|
| Jag tror som sagt att man kan hitta en vettig för mindre än 240k hos privatperson om man har lite is i magen, förutsatt att vi pratar en som gått runt 10k. Detta baserat på de jag sett på blocket och sedan försvinna de senaste 2 månaderna. | |
|
Farsan bytte in sin mineralgråa 320dMT - 13, 9100 mil, manuell, med hifi och dragkrok i december och bytespriset var 221kkr. Tror inte 328i står direkt högre i pris än 320d. De är väl jämt prissatta som nya? |
|
|
Tack för svaren! Har kikat lite och tycker dom flesta 320 xdrive m-sport ligger så sjukt högt om man tänker vad man kan köpa en ny för. Men det är väl så att tillgång och efterfrågan styr. dd88: Skicka lite info om den! |
|
| Men nog måste det vara överpriser på alla xdrive m-sport som ligger ute på annonser nu? Följt dom en månad och ingen verkar bli såld. Jag menar en 300k för en 13 som gått drygt 4k måste väl vara rejält överpris? | |
|
@givetvis Det var precis det jag menade där uppe. De som ligger ute verkar inte blivit sålda på ganska länge vilket tyder på att de priserna är inte marknadspriserna, de ska ju säljas också för att priset skall vara det korrekta marknadspriset. |
|
| Exakt, då är vi överens. Jag menar är det dom priserna som gäller börjar det nästan vara värt att köpa en helt ny. | |
|
Nu har jag köpt min första BMW på 10 år. Det blev en likadan som i rubriken men med 4300 mil på mätaren. Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.