AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
846

Nya Bromskivor e39 530 Spricka

Hej!
Beställde ett par av de billigaste bromsskivorna som jag kunde hitta på en svensk reservdelssida.
Men nu var det en liten spricka på ena, har inte kollat den andra ifall jag skulle behöva skicka tillbaka dem.

Länk
Länk
Länk

Så ser sprickan ut, och är på insidan av bromsskivan, mot navet.
Anledningen till att jag frågar är ju omaket med att skicka tillbaka och få nya, väntetider och så.

Har aldrig bytt några bromsskivor förr och har aldrig sett ett par nya. :)
Förstår ju självklart att en spricka inte är bra, men skulle ni montera denna skiva med tanke på var sprickan sitter eller är det bara att reklamera de?

Mvh Magnus
Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
Sprickan lär bli längre med tiden...

Jag hade helt klart reklamerat dem!

Mvh
Johan B

BMW – Weltmarke aus München!
Visa användare
ProPro-medlem
13.404
bmw-slangen
323i E30 -85 track day car
120i E87 -06
BMWCS #10072
@bmwslangen (Instagram)
Den sprickan har uppkommit pga ovarsamhet (oftast fransmän som spelar fotboll med dina bromsskivor).

Fick samma typ av skada (fast skadorna var lite mer omfattande) när jag beställde Brembo-skivor från en "lågpriskedja". Fast här var det uppenbart när man tittade på kartongen att fransmännen hade spelat fotboll med den.

Dock var det inga problem alls att returnera varorna och få nya, allt gick smidigt med kundsupport och nya kom relativt snabbt (inom ca 1.5 vecka).
Hej!

@Johan
Ja, misstänkte det, men hoppet är det sista som överger en.
Mest rädd vad som skulle hända om man tvärnita nån dag och hela skivan far isär.
Nu när jag tittar på sprickan undrar jag vad jag tänkte med, men ville så gärna få ihop allt. :-(

@bmw-slangen
Ja. kartongen såg ju INTE ut som ny kan man ju påstå. Så nånstans har någon "spelat fotboll" med dessa skivor också.
Tror nästan det gör det med flit för att de gillar inte att hantera "små" tunga paket, så folk slutar beställa dessa! :-)
*fördomar*

Då har man fått smaka på nackdelarna med att beställa ifrån internet för första gången.

Aja, tack för svar och har tagit mitt förnuft till fånga och kontaktade kundtjänst.
Hoppas det löser sig smidigt.

Mvh Magnus
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.