AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
1.284

Någon som har testat Halo tändstift?

Hejsan!
Undrar om det är någon som har testat Halos tändstift. Kollar man deras hemsida så verkar det vara det bästa som hänt sen första bilen tillverkades, men så brukar det väl vara när det dyker upp nya grejer...
Men jag måste säga att det ser intressant ut.

Visa användare
2.786
Kristian Larsson
1600-2 -67
Isetta -59
Isetta -62
Prova att söka bland tidigare inlägg. Har för mig att jag läst om halostiften här på siten tidigare.

/Kristian

------------------------------
Länk
Helt riktigt fanns det lite skrivet tidigare om Halo (tack Kristian). Men det hjälpte inte så mycket, var blandade känslor för dom. Jag har beställt stift så jag får se vad som händer. Nu har jag visserligen ingen BMW men tänkte skriva ett nytt inlägg här när jag testat dem ett tag. Det jag hoppas ska bli bättre i första hand är en något orolig tomgång, plus är om förbrukningen kan sjunka lite oxå.
st
758
stimpenbmw2
528i E39 -98
Jag har halostift sen 1000mil tillbaka ungefär.
Har inget att klaga på men kan ej säga att jag märkt ngn skillnad i motorgång och förbrukning.
Men jag köpte bilen så servade jag den väldigt kort efter det och bytte då till halostift så jag fick aldrig riktigt testa bilen med bosch stiften som satt i eller kolla förbrukningen och så.
iX
362
iXer
325iX -89
3.0 C -76
318tds -96
Gammal tråd men jag kan lika gärna lyfta den och ge min syn på saken.. Jag bytte stift på min 325iX när jag haft den 3 månader och valde Halo (kan ju inte vara helt fel tänkte jag) och märkte på en gång att den gick mycket jämnare över hela registret, motorn kändes mindre tveksam vid acceleration. Jag har inte ångrat att jag köpte stiften än så länge.

Att tillskriva Halo-stiften stora förbättringar är nog att ta i, de gamla stiften hade sett sina bästa dagar. Ändå tycker jag att Halo-stiften inte är så dumma och kan ha en betydligt längre livslängd än vanliga stift. Men jag är ändå inte så övertygad om deras suveräna förmåga som beskrivs där man kan köpa stiften..
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.