|
|
|
|---|---|
|
Hej! Tänkte försöka få till en mer jämn höjd fram/bak utan att sänka för mycket. Jag har inte M-paket på bilen och funderar på att endast montera M-fjädrar fram. Passar de på original chassi? /Henrik | |
|
Jag säger Ja, men många andra kommer inte att hålla med mig. Rent mekanisk så passar de men rent praktiskt gör de INTE. Att kombinera olika fjädring fram och bak kan många tycka är livsfarligt med tanke på under/överstyrning. Kör du racerfart i kurvor kanske inte det är den bästa ide att byta till m-fjädring fram och behålla standard bak. Men kör du lugnt klarar du dig nog ;-) |
|
| Ser din bil ut som att den har 1 ton i bagaget dvs bakdäck har närmare skärmkanter än vad det är fram. Då kan det vara så att en elr fler fjäderringar (bak) har gått av utan att det märks/syns. Kan räcka byta till nya fjädrar bak så har du samma höjd på bilen fram o bak utan att behöva sänka fram. | |
|
Original har den bra mycket mer luft mellan framhjul och skärm än där bak. Min ser ut precis som reklambilden i länken nedan. Så jag tror inte det är fjädrarna bak som är boven tyvärr. Länk |
|
|
Det är många BMW modeler med "bakhäng" har det på min e91, många sänkningssatser sänker pga detta mer fram än bak. Scmiedmann har sänkningsfjädrar enbart till framaxel Länk |
|
| Tack för länken! Ser att de har fjädrar till framaxel som sänker 30mm. Det borde bli perfekt. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.