|
|
|
|---|---|
|
Jag funderar lite på att skaffa en Z4:a till sommaren och även om det inte ska vara en praktisk bil så är det bra om man kan få med en kompis och 2 golfbaggar i bilen... Har googlat lite och kommit fram till att det ska gå om man har en skidsäck i bilen. Kan dock inte riktigt se om detta fanns på första generationens Z4? Någon som har koll på det? | |
We 2.000 BMW M2 LCI -18
BMW 520DA Touring M-Sport -12 BMW Z4 M Coupe -06 BMW M3 -02 BMW Z3 Coupe -99 BMW 740i/6 -96 BMW M5 3.8 -92 BMW M535i -87 |
Jag har iofs en Coupe men jag får plats med en vagnbag och vagn. Länk |
|
Jag körde 2 golfbagar flera gånger i E85, behövs ingen skidsäck. Bara ut med drivers och lägg dem diagonalt. Bagageutrymmet är faktiskt större än man tror, caben tar inget utrymme utan fälls ihop framför bagaget. ------- //Lövet |
|
| Fantastiskt! Fick du plats med båda också när sufletten var nere? Eller då kan man kanske låta passageraren hålla sin bag i knäet :) | |
|
Suffletten fälls inte ner i bagageutrymmet utan i ett hål framför. Det är alltså ingen skillnad med taket uppe och nere. ------- //Lövet |
|
| Det är dock möjligt med taket uppfällt lyfta facket där taket förvaras med två vred som sitter i bagageutrymmet . På så vis tjänar frigörs lastutrymme som med taket nedfällt är ockuperat. | |
|
Yes, men det är ju rätt lite det höjs. Typ 6-8cm? ------- //Lövet |
|
|
Vad är det för Z4 du pratar om? Gamla eller nya? Suflett eller hardtop alltså? |
|
| AlexanderK: Gamla, med sufletten | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.