|
Sida 3 av 4
|
|
|---|---|
|
Jag vill inte heller ha en Miata, men det gör den inte till mindre sportbil. Däremot vill jag väldigt gärna ha en Porsche (borträknat deras bruksbilar Panamera, Cayenne, Macan...) |
|
| Jag gillar min 997:a skarpt hade en 997 Gt3 Cs innan, klockren men svårt att få med familjen med halvbur. Jag hade lagt minst 250hk per 1000kg som definition på sportbil, då försvinner Miatan :). | |
| Jag tror jag vill komplettera min definition med en maxvikt för sportbilar. Ca 1300 kg tror jag är max innan bilen börjar bli för tung. | |
|
Marin@ Skärmen på kepsen ska vara framåt och slut klämma på finnarna, det blir ärr;) Nja..är nog lite för gammal för Volvo S40 T4. M6an får duga ett tag till! Apropå sportbilsdefinition, trådar som denna har ju en tendens att spåra ur med inläggare som Marin. Tönt! EB |
|
|
I det här sällskapet så är det ju en självklarhet att en M6 betraktas som sportbil. Jag skulle tom kallas det för supersportbil/hyperbil. Mercedes 230/6 -70 Honda Prelude -79 Ford Granada 2.8i GLS -81 BMW 323i -80 Mercedes 450 SEL -76 Volvo 245 turbo -84 Audi 100 -87 Ford Granada 2.8 i GL -83 Ford Scorpio 2.8 i Ghia -85 Ford Orion 1.6 -84 Volvo 745 turbo -86 Volvo 480 ES -87 Mercedes E420 -84 Volvo V70 T5 -97 Renault Scenic 2.0 -04 Mercedes SL 320 -94 Audi A2 Respekt! |
|
| M6 är en GT, en M6 utan tak är snabb hårfrisörskebil. | |
|
Ha ha.. så omogen:) Nu kan du inte sjunka lägre i dina inlägg. Köp en trampbils-Miata och trampa iväg till dina kompisar på dagis (om du har några) ha,ha,ha. TÖNT! EB |
|
|
Bra inlägg Lus;) EB |
|
| Nope, the botten is nådd :-)....din MUPP *haha* | |
|
GE: Inga sportbilar enligt ditt förslag då (- körklar vikt tankad utan förare, varierande med utrustning): Ferrari 458 - 1500-1600kg Porsche 991 GT3 - 1430-1480kg McLaren 675LT - 1400kg |
|
|
Det här kan nog vara en av APs just nu fånigaste trådar. Som att det skulle finnas 1(!) definition av ett så fluffigt begrepp som sportbil. Att ni ens orkar tjafsa är imponerande. ------- //Lövet |
|
|
@andreas_lofgren Du är nog en av de fånigaste på forumet alla tider med dina värdelösa kommentarer mot alla som inte håller med dig, har du nån BMW överhuvudtaget? |
|
Verdi |
Jag tycker det har med bilens _syfte_ att göra. En RS6 Avant är en snabb familjebil. En Miata är en långsam sportbil. Svårt att sätta dörr-, vikt- och/eller effektgränser. Kollar man på BMW:s modellprogram så är det väl egentligen bara Z4 och i8 som kan betecknas som sportbilar. M-modellerna är något annat tycker jag. Annars håller jag med Lövet, det är en lönlös diskussion. |
|
Ja, vad är en sportbil? Något jag förknippar med det är att: -Du kliver "ner" i bilen då du sätter dig i förarstolen. -Syftet då fordonet konstruerades var inte "nyttofordon", då menar jag att utrymme, ekonomi, miljövänlighet ej var överst på kravspecen (ja ni förstår). -Man kör "slingerbulten" till Västerhaninge istället för via Slagsta (för er som känner till den vägen hehe) = tar gärna extra omvägar pga körglädje. -Motor, koppling och transmission lirar väl avstämt, ex lättjobbad växellåda. -Du blir "ett med fordonet", hmm alltså att körkänsla återkopplas på ett snabbt och kontrollerbart sätt. -Körglädje. -Liten bil med hög effekt per kg. -Ottomotor -Porsche 911 (faktiskt den första utav många bilmodeller jag förknippar med ordet sportbil). ...med mera Definitionen av sportbil är ganska bred och det är väl upp till var och en att ha sin egna definition. /Kör så de ryker mvh Mange |
|
|
Följt tråden och kan väl tycka att det är upp till var och en att sätta sin definition. Men för mig så har en äkta sportbil en motor placerad i bak :) |
|
Verdi |
Galaxy, Så en wankelmotor kan aldrig sitta i en sportbil? ;-) |
| Saab 9-5 SportCombi? ;) | |
|
Saab 9-3 Aero Sportcombi. Massor med motor och sport i modellnamnet! |
|
| Jag håller med, sportbil ha motorn bak :) (Inte alls partisk) | |
|
Verdi, visst kan den sitta en Vankelmotor i en sportbil, det har jag väl inte skrivit något om :) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.