AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
1.964

Dyrt ibland att åka BMW

Sida 2 av 2
Fick pröjsa 2000 pengars i våras + att dom tog lappen på platsen, 115 på 70 under pågående omkörning.
Dom yrkade på 5 mån.
Tog det med ro då jag haft otrolig tur tidigare.
Skrev till dom att det var omkörning, fri sikt, torrt väglag och att jag behövde kortet i tjänsten och fick
vara utan i 2 mån. Bara bita i det sura...

MrMonzen
Oj!? va ja tjatar....

MrMonzen
M3_BMW
mackan325: Tur skall man ha.

Vad är livet värdt utan en BMW.
Visa användare
425
Gudis
530i Touring -94:a
fick fortkörningsböter,63 på 50 väg, det blixtrade till och höll på att köra av vägen.. Sedan efter fyra veckor dimper en böteslapp ner i brevlådan (en lördagmorgon!!) kom med lokalposten.. trodde att jag hade klarat mig, men det blev bara 800 kr i böter

no
3.595
nofx16
BMWCS[syd]#5120
Ang. att bli stoppad på Autobahn måste jag berätta en gammal klenod!
Familjen var på väg ner till Italien i bil. Min kära mor, vars favoritsyssla under färd i bil är att skälla på föraren och komma med korkade upplysningar, trots att hon själv aldrig kört bil, gnatade i vanlig ordning en hel del på farsan som körde. Vi tar en paus på rastplats modell större utanför Hannover. På väg ut från rastplatsen passerar vi en Polizei-VW Passat.
Efter att ha kört c:a 2 minuter, inte snabbare än 130, ser vi blåljus i backspeglen. Vid det här laget är morsan i extas och skriker för full hals: JAG HAR JU SAGT TILL DIG ATT DU INTE SKA KÖRA SÅ J*VLA FORT!! DU KÖR SOM EN DÅRE!! DETTA ÄR SISTA GÅNGEN JAG ÅKER MED DIG!!!! NU TAR DE SÄKERT DITT KÖRKORT SÅ ÄR HELA SEMESTERN FÖRSTÖRD!!

Vi kör in till sidan av vägen och stannar, med Polizeibilen bakom oss. Döm om vår förvåning när konstapeln går fram till PASSAGERARSIDAN, där morsan sitter och knackar på dörren. Sedan säger han med vänlig ton: "Vet damen att det kostar 200 D-Mark i böter att åka bil utan att använda bälte? Tänk på det till nästa gång!" Morsan blir HELT röd i huvudet, ber om ursäkt och konstapeln önskar oss en fortsatt trevlig resa. Sedan blev det tyst på kärringen, iallafall för den dagen :D :D :D :D

Ha det gott och ta det lungt i trafiken (iaf inom tätbebyggt område ;-))

Mackan325, kan ha varit för att han inte hade nån giltig mätning på din hastighet och därför ville slippa en överklagan.

har varit med om detta med en polare, som körde 126kmh på 90 väg, och han hade legat bakom med civilaren, när min kompis blev stannad, så var polisen ensam i bilen, och hade bara registretat hans överträdelse visuellt på hastighets mätaren, han erbjöd sig att skriva ner det till 119 ifall han erkände direkt, men han överklagade och kom undan utan varesig böter eller körkort indrag, bara en tanke....
mackan325
Han hade det på video..... Han uppfyllde kanske sitt syfte eftersom jag kört prickfritt sedan dess, detta var 1996...
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
Jag fick parkeringsböter just utanför Karlstad, körde 76km/h på 110 väg så det var nästan så p-lisan kunde springa ikapp mig...
Asken
el
174
elite
745i E65 -03
Ja, själv åkte man dit på väg hem från landet för ett par veckor sedan utanför Uppsala. Mitt under pågående omkörning av en bil som kör i 70 (på 90-väg) blir man lasrad i 108km/h. Måste ge en eloge till polisen dock, som i rapporten till åklagare skrev just att jag höll på med en omkörning och ville avsluta den så fort som möjligt. De var dessutom både trevliga och sakliga och hotade inte med det ena och andra som Stockholmspolisen har för vana att göra.

Men som sagt tidigare, om jag får betala så är det ju bara 1000:- på 5 år, och det är ju inte så mycket egentligen.

I begynnelsen skapade Gud mannen. Sedan en fullutrustad BMW 7er....
ac
47
ace(CPC)
525 24V -91
har man tur eller..
hade 119.6 på 90 sträcka i sommras..
1800 kr + prick i registret.
får väl vara nöjd med det.
Ra
448
Rantzow
520d M-sport F11
320d LCI E91
Visst ligger lappen i farozonen. Den trevlige polismannen som stoppade mig sist jag blev tagen förklarade för mig att det är inte vid alla fortkörningar som en prick i registret genereras. Däremot kan den generaras vid andra trafikbrott. Mitt saldo är för närvarande 2 (två) prickar. Förhoppningsvis blir det inga fler.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.