|
|
|
|---|---|
|
Jag hjälpte en kille igår med ett lite knepigt fel på en e91. Inget bakljus på luckan, inga felkoder, ingen lampvarning Han hade fått offert på 8000 kr på byte av ljusmodulen, FRM, med tillägget "vi får iallafall börja där" Jag provade först att nollställa utgångarna i FRM med Tool32 men det lyckades inte. Då gjorde jag en "default-kodning" av FRM med NCS och då hoppade det igång. Varför försöker inte verkstäderna med detta först? I det här fallet var det inte BMW men en mycket välkänd och erkänt duktig BMW-verkstad. Jag skriver detta som info om någon råkar ut för FRM problem så behöver man oftast inte byta modul utan det räcker med ett fungerande uppdaterat INPA-kit t.ex detta (jäv) Länk och vips har man sparat en rejäl slant. Ska tilläggas att själva kodningen är mycket enkel i detta fall. Mvh Ola Min bil: Länk | |
| Vilken verkstad var det? | |
|
Bil & motorteknik. Mvh Ola Min bil: Länk |
|
| Ajdå, har de verkligen inte bättre koll eller har de blivit som de auktoriserade verkstäderna (dvs delbytare tills felet är löst)? | |
|
Jag tror faktiskt de ringer till BMW och får svaret att "Byt modul". Tyvärr. Mvh Ola Min bil: Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.