AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
620

Coaxialhögtalare framdörrar e46 pre-facelift 2000.

De
4
Deutschman
Bmw 116d F20 LCI -17
Hej, första inlägget här på fina forumet. Köpte mig nyligen en 330i, med aldelles förkastligt dåligt ljud. Har lite grejjer liggandes och då ett par finfina coaxialhögtalare som skulle sitta fint i framdörarna. Nu till frågan:

Sitter det ett delningsfilter som begränsar den högtalaren som sitter i framdörren, då det sitter en diskant i A-stolpen?

Spec: BMWs tidiga Business CD. Originalhötalare fram. Nåt utbytesskit i bakluckan med ful kabeldragning.

Tack på förhand.

Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
Ja, det sitter ett enkelt delningsfilter som delar upp bas/mellanregister och diskanten.

Dock är det inte standardstorlek på bas/mellanregister, så antingen får du köpa specialanpassade högtalare eller distansringar.

Satsa på att byta även diskanten, som sitter rätt bra placerad från fabriken - att köra koaxialhögtalare nere vid fötterna som är riktade rakt fram, lär döda allt diskantljud effektivt.

Högtalarbytet gör rätt mycket för ljudet, då fabriksmonterade högtalare är av väldigt dålig kvalitet.

Mvh
Johan B

BMW – Weltmarke aus München!
De
4
Deutschman
Bmw 116d F20 LCI -17
Tack du!

Kör koaxialerna i bakluckan då, så får det bli nya speakers i framdörren.

Huvudenheten vill man ju behålla för estetikens skull, men är ju inte aux-kompatibelt :/

Mvh
Deutschland så byggde jag samt en bredare bas i reservhjulshuset. Fram köpte jag Gladen som fungerar prima. Inte helt perfekt ljud men mycket bättre än tidigare (jag är sjukt petig gällande ljud)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.