|
|
|
|---|---|
|
Hej! Har hittat en bil jag är lite intresserad av, men då handlarn ligger en bit ifrån där jag bor så tänkte jag kolla ifall det är någon här som har något att säga om Din Bil i Eskilstuna? Tack i fröhand! | |
|
Ser väl inte allt för kul ut.. Nybildat bolag med "nysvenskar".. Länk 65 bilar regade- verkar inte vara allt för exklusiva bilar direkt.. Länk |
|
| Skulle hålla mig borta från en bilhandlare som är registrerad som HB. Det betyder att de inte har råd med de 100kkr som behövs för ett AB. | |
|
Jag var förbi Din Bil i dag. Första besöket var inte ägaren där+att han hade tagit med sig nycklarna till bilgården. Andra besöket var ägaren tillbaka men bilen som jag skulle titta på var felbeskriven i annonsen, den var inte välservad enligt boken i alla fall och det stod elhissar fram och bak vilket det inte var endast fram. Bilen lät dessutom som en slagborrmaskin när man satte på tändningen. När jag återvände efter provturen så var säljaren väldigt angelägen och när jag undrade om dom kunde ta in min gamla bil (saab 900s 1997) i ett riktigt fint skick så skickade han ut en kollega som provkörde den och kom tillbaka sedan pratade dom sitt hemspråk sedan kom han till mig och sa att kopplingen var slut på min bil. Jag åkte till bilverkstan där dom är märkesverkastad för saab och dom testade bilen och hittade inget fel överhuvudtaget på min bil. Din bil erbjöd 3000:- i inbyte för min bil. Det blev ingen affär+att jag lärde mig att undvika Bilfirmor som är Handelsbolag. |
|
| putte79: Håller med, dock så krävs det bara 50 000 kr sedan några år tillbaka vilket egentligen gör situationen ännu skummare när en bilfirma är ett handelsbolag. | |
| Behöver inte ens 50 000:- i kronor , utan de går bra med en husvagn som är värd summan och registrerad på firman ! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.