|
|
|
|---|---|
Seth |
Var sitter yttertemp givaren. den är kass och behöver bytas, visar -37grader. |
| Den borde sitta till vänster framifrån sett, bredvid dimljuset. Du borde se hålet där den sitter om du tittar under stötfångaren. Kolla dock kablarna till den först innan du byter ut den, kan vara dom som är fel på, kortis eller avbrott. Tala gärna om var felet var sedan du har åtgärdat det. | |
Seth |
oki.. tack.. ska kolla efter jobb... |
|
Anledningen till att jag ville att du skulle tala om felet du hittar är att jag har samma fel och hoppades därigenom slippa lite felsökning själv. :) Är lite lat av mig.... Lycka till! |
|
Seth |
Joo de var glapp i sladdarna på kontakten till givaren... |
|
Ett tips, om yttertempen indikerar -37C så betyder det att set är avbrott på kablarna. Kan den visa tempen men bara inom ett begränsat område tex. -12C - +4C så är det givaren som e kass. |
|
|
Läckert, då har jag båda felen! Ibland visar den konstant -37 för att sedan pendla mellan -4 och +3. Bara att byta ut givare samt kablar då. Tack för tipset. |
|
|
Min yttertemp visar alltid 3 grader för mycket. Vad tror ni, givaren eller kablaget? MVH/Dan 730 -94 |
|
| scomfort.. ta isär kontakten o spraya lite 5-56 (el motsvarande)på kontaktytorna, jucka lite in och ut som med tjejen, sen är eventuellt allt som det ska. så gjorde jag på min, funka finfint. grejen e att skit, vatten, vägsalt och annat smått och gott letar sig in till kontaktytorna. då uppstår korrosion, dvs metallen blir pissig och mister sin förmåga att leda. spraya, jucka och sen ska tempen stiga. | |
|
JAg har undrat under LÅNG tid över en sak, om man inte har fördraget kablage till yttertempen, hur drar man det så? Jag har stora OBC och det är lite störigt att det alltid står -37 när man startar bilen. kablage,givare och ela midevippen har jag men itne någon aning om kabeldragningen. www.bimmer.nu sidan för bmwtokar! |
|
| pcdr.. vadå, du har en display (fdatorn) som visar tempen, men ingen givare sittandes på bilen? men du har kablage, givare o hela midevippen i garaget, eller vadå? e jag trög, eller är frågan lite konstigt formulerad? :) | |
|
Han har ju bytt till stora obc. Diesel innehåller mer energi än bensin! |
|
|
användaren "fin bil" har helt rätt, jag har bytt från analog klocka till lilla färddatorna sedan till stora färddatorn, med i köpet ev den ena datorn ingick kablaget och givaren till tempmätaren, då min bil var sparsamt utrustad från fabrik och en tidig modell verkar det som att kontakt till givaren INTE är fördragen. Någon som vet hur man drar det??? www.bimmer.nu sidan för bmwtokar! |
|
Predator |
Är du säker på att du inte har fördraget!På min 525-93 satt det ovanför vänster dimljus,ganska väl gömt en kabel som har gul sockel och två kablar med färgerna röd,blå på ena och grå,blå på andra.Så titta efter noga. |
|
detta låter givetvis intressant och skall undersökas ASAP... www.bimmer.nu sidan för bmwtokar! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.