|
|
|
|---|---|
|
Har aldrig haft en BMW men funderar nu allvarligt på att köpa en X5:a (årsmodell 2011). Den har inte bluetooth men förutsättningar för installation verkar finnas (telefonknappar i ratten, bluetooth i menyn). Försäljaren har inte koll på det dock och jag fick inga tydliga svar när jag ringde BMW,bara att det borde gå att fixa på något sätt men prislappen osäker, troligen dyrt. Jag vill i princip bara kunna prata handsfree samt lyssna på musik via mobilen. Kan man fixa detta själv (dvs inte jag utan min händige polare...) och vad krävs i såfall för utrustning? Bilens VIN är ZW61000L566923. Tacksam för alla tips! | |
|
Det var en rätt välmatad bil :) Du saknar, om jag minns detta rätt från när jag häll på med detta, option 644, men du har 6VC och 6FL. Det borde tyda på att du har rätt bra förutsättningar, men det kan vara så att du saknar BT-modulen. Allt går att eftermontera och är resten av bilen rätt för dig skulle jag nog slå till ändå. Vill man inte ha originalgrejorna, finns bla Fiscon för en väldigt snygg BT-integration. Hårdvaran du eventuellt skulle sakna kostar från cirka en tusing upp till fem sådana, kodningen är snabbt utförd för en kunnig. För en okunnig tar det lite längre tid,men det är inte omöjligt att göra. |
|
| Ok, tack så mycket för info! | |
|
min X6 2010 har Bluetooth men kan inte spela musik endast använda telefon delen... kolla på BMW.se om din är kompatibel för det du vill jag kan inte heller använda snap in adapter för Iphone 5 men 4an funkar för musik |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.