|
|
|
|---|---|
|
tja har lite problem med min bmw. bränslepumpen går inte när jag vrider på tändningen. jag har kollat säkringarna, bytt bränslepump till en ny och även bytt relät som finns under säkringarnar, bakom handsfacket. det händer alltså ingenting när jag vrider på tändningen, gör jag det några gånger så börjar det ticka från bränslerelät tick tick tick, samma sak från bränslepumpen, den pumpar, pump pump pump. slår jag av tändningen och tar ut nyckeln så fortsätter det att ticka/pumpa. jag måste skruva bort minuskablen från batteriet för att få det att sluta. | |
![]() 1.338 Mercedes GLK350 -09
Mini Clubman D -10 VW Golf GTI 16v -87 Jeep Cherokee -95 [SÅLD] 330iA Touring -02 [SÅLD] 316ti Compact -04 [SÅLD] |
Relän o lampor brukar få spunk när batterispänningen är låg. Har varit med om massa tickande och konstigheter när mitt batteri varit uttröttat både på min 330 och min 316. Detta har hänt t.ex under vintern, kyla, kallstarter, och korta resor. Jag har behövt underhållsladda batteriet nån natt. Du säger inget i din post om ditt batteri. Har du checkat batteriets laddning? /Anders |
| batteriet har varit fulladdat. jag har även provat med ett annat batteri, utan resultat. har byglat mellan 30 och 87 på reläkontakten och då går bränslepumpen. | |
| efter att ha felsökt lite mer så har jag kommit fram till att bilen inte ger någon gnista. har provat med startspray(bilen går inte igång) och även kollat tändstiften efter gnista. har läst runt lite och fått till mig att det kan vara vevaxelgivaren. vet någon vart den sitter på min bil? motor n42-b18 | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Under startmotorn. Insuget måste bort får att komma åt den.. Inget strul med startspärren ? Som hindrar tändning och att bränslepumpsreläet aktiveras. ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
| vet inte hur man kollar startspärren. men nu har jag läst av felkoder och får fram " 279a gasspjälldon avbrott återinläsning". hade fler felkoder men denna va den enda som inte gick att radera. värt att nämna så tickar det även från gasspjället om jag slår på tändninge några gånger. och för att få det att sluta ticka så måste jag lossa på minuskabeln. får inte bilen någon gnista om gasspjället är trasigt? | |
Danne Umeå |
Det läger väldigt likt felet jag har på min 318. Den klickar också från gasspjället. Samt samma symtom på bränslepumpen Dock har jag gnista på min. Har du kommit närmare lösningen? |
| nu har jag äntligen löst problemet. jag vet inte hur men jag hade fått in olja i databoxens ena kontakt. databoxen har 5 kontakter och den va den i mitten som jag hitta olja i. för kännedom så hade jag också gnista, skrev fel tidigare. hoppas du hittar felet | |
| nu har jag äntligen löst problemet. jag vet inte hur men jag hade fått in olja i databoxens ena kontakt. databoxen har 5 kontakter och den va den i mitten som jag hitta olja i. för kännedom så hade jag också gnista, skrev fel tidigare. hoppas du hittar felet | |
Danne Umeå |
Hur mycket olja fanns det där? Enda jag hittade där var lite kondenavatten som jag blåste bort sen sprayade jag med kontaktspray |
| Det va inte så mycket, 2-3 smådroppar kanske. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.