AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
3.777

Olika rails/lasthållare på e91 och e91 LCI?

sa
5
salle_salle
325i Touring -06
Köpte ett par lasthållare till min e91a -06a men får inte dem att passa.. Fästet man skruvar in går inte runt railsen så den nyper inte åt! Funderar då på om det är olika lasthållare till de olika e91 modellerna eller inte?! Jag har höga rails idag och instruktionsboken som följde med lasthållarna visar att de ska sitta på den höga modellen!

Tacksam hjälp!
ga
2.767
gaspo
E91 320dA -09
Vad för märke på railsen modellbeteckning på dom?
Visa användare
360
tompathepilot
BMW 335i Touring M-sport -09
Ford Fiesta 1.0 Ecoboost -15
Borde vara samma, men det finns ju både vanliga och lågprofilsrails.
sa
5
salle_salle
325i Touring -06
Det är BMW original, står att de är för e91 undertill på lasthållaren..! köpte dom av en på blocket igår..
Modellbeteckningen har jag inte i huvudet och dem ligger hemma nu.
Men då kanske de är för lågprofilrails då..
Länk

Det är annonsen på dom jag köpte.!
Ro
68
Robbowitch
316d E91 -12 SÅLD
328i Xdrive F31
Jag har en e91 lci med låga railsen och mina lasthållare ser exakt ut som dom på bilden, de borde vara en annan modell på de som har höga rails
Ko
257
Kolvsallad
325iA Touring -09
Z4 M Coupé -06
Det är svårt att se skillanden på den blocketbilden. Har du skruvat ut spännskruven helt, tills det tar stopp. Jag brukar behöva hålla upp käftarna när jag sätter räcket på plats och trixa lite. Det är inte jättemycket spelrum. Skruvarna kan gå lite trögt, testa att smörja smörja dem.

Jag har fått för mig att räcken för lågprofilrails endst klämmer, de kan ju inte gripa under. Borde gå att se på käftarna om det är för lågprofil eller inte.
sa
5
salle_salle
325i Touring -06
Smörjt och jag har testat skuva ut den till max men inget hjälper.. Det är endast en liten 2-3mm flärp som kan gå under railen så det kanske talar för en lågprofil..
Allt annat passar ju runt railen, det ända som felar är att metalflärpen som jag tänker ska låsa är för liten och därför ej griper tag runt!!

Ska fixa bilder i morgon! Tack för alla svar än så länge!!
ga
2.767
gaspo
E91 320dA -09
Det är tyvärr två skilda hållare på hög respektive lågprofil.
ga
2.767
gaspo
E91 320dA -09
Jag har RF 20 och som du ser är flärpen större/längre än RF35 som är till integrerade låg rails!
ga
2.767
gaspo
E91 320dA -09
Har för mig det sitter två ploppar på flärpen på lågprofils railsen. Eftersom det är fästpunkter på lågprofilsrailsen. Iaf så gäller detta mont blancs rails. Då både jag o brorsan har dom. Han lågprofilsvarianten. Jag högprofils.
sa
5
salle_salle
325i Touring -06
Jag ser inget men litar på dig! Då är det bara försöka sälja de här och köpa nya som passar då :(
ma
2
marcus8811
320D Touring Xdrive -12
Har du fått sålt dina takräcke?
sa
5
salle_salle
325i Touring -06
Har faktiskt inte tagit tag i de där så dom ligger kvar här hemma, helt komplett med nycklar och momentnyckel!
Svara mig i gästboken om du är intresserad..
Kuriosa:
Lågprofilrails introducerades på E91 from tillverkning mars 2010.

Det har alltså inget med LCI/facelift att göra.

Tillverkade före 03/2010. Alltid höga rails.
Tillverkade from 03/2010. Alltid lågprofilrails.
12
74
125d
335dXT -17
Jag har en uppsättning som passar höga rails för en billig penning!
Kan behöva till höga då min förra hade låga rails tänkte provat dem men verkar lönlöst nu efter läst här
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.