AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

6- och 8-Serien
1.120

Sommardäck F13

Det är dags att byta däck och jag tänkte det kunde vara en ide att kolla med folket här vad era erfarenheter är.

Det är original M-sport-fälgar (373M tror jag de heter) och det blir inget fälgbyte.

Tidigare har jag kört Michelin på andra bilar och varit väldigt nöjd, men då har det rört sig om helt andra däckdimensioner.

Är det någon som har tips på något riktigt trevligt däck, eller kanske tips på vad man ska hålla sig ifrån?

Jag kommer inte köra på bana utan det handlar om normal körning. Grepp och ljudnivå är det som premieras. Vad jag har märkt på bilen så är inte vindljudet så påträngande, men just däckbuller är ganska märkbart.
Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
Michelin släpper Pilot Sport 4 nu i vår - är säkerligen ett kanonbra däck!
Just Michelin brukar vara det som blir billigast i längden och samtidigt problemfria mil.
Continental är också bra men verkar slitas snabbare.

Pilot Sport 4 kommer jag troligen att köpa till E39:an när det blir dags för nya däck (blir nog inför nästa år)!

Mvh
Johan B

BMW – Weltmarke aus München!
Visa användare
2.790
Mats
650i coupé F13 -12
i3s -22
328i Sedan F30 -14
Z4 3.0Si Coupe E86 -07
+ fem veteraner, ej BMW
Bridgestone har jag dåliga erfarenheter av från e90 och e60. Spåriga och hög ljudnivå jämfört med andra "premiumdäck".

F13 har jag inte hunnit kört med sommardäcken än! Som tur var är det inte Bridgestone.

**BMW-ägare i 36 år och fortfarande lika entusiastisk som 1980**
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.