AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
2.212

Style 65 dilemma...

Korta varianten...Har "några" Style 65 som är på renovering. Då ingen kan replikera den mörka original kulören mina fälgar har/hade (firman i frågan vill/kan inte lackera de i den ljusare varianten) så har jag beslutat mig för att de blir "antracit grå" som AEZ fälgen i länken (min ena Style 65 till höger, som synes mööööörk....) Länk
Jag funderar dock på att kanske polera kanterna på följande vis: Länk
Har svårt att bestämma mig. Har två uppsättningar (nåja ena är 4 framfälgar men ändå), så jag skulle kunna köra en av varje men mja...Just nu lutar jag åt att strunta i att polera kanterna...Eller kanske helpolerade fälgar (in/utvändigt)? Förvisso kostar det bra mycket.Bilen ena uppsättningen skall sitta på är en grön M med "Shadow line" lister o andra uppsättningen förmodligen på en 523i med Chromeline...
Visa användare
220
Gustav Busch
125i Cabrio -10 - Sommar
320i Touring -07 - Vinter
Synd att dom inte kan få till original lacken, Shadow Chrome tror jag den heter.
Grymt snygg! Hade en Original uppsättning till min gamla 540i E39.

Den putsade kanten var spontant ingen höjdare enligt mig.

Hittade det här kring original lacken
"The wheel finish is black powdercoat with silver paint and then clearcoat."

Det borde ju inte vara så svårt för någon bättre lackerare att göra en variant av eller?

Med två nyanser så där så skulle du ju komma bra nära original djupet i lacken skulle jag tro.

Mvh // Gustav Busch – Länk till bilblogg
Mina fälgar är mycket tidiga (tillverkade sommaren -98) av den mörkare typen. De renoverade sk "Chrome Shadow" har samtliga varit klart ljusare än mina. Även senare original (orenoverade) fälgar jag sett har varit klart ljusare. Chrome Shadow är mer en "process" än en lackering, men basfärgen är svart som du skriver.
Så...Fick förslag på en annan kulör med, denna Länk Länk , snygg med "rätt" effekt enligt bilderna iaf, men för mörk...Iaf, jag höll mig till det första förlaget, o så här blev det Länk . Känns som att jag valde rätt, inte som OEM men helt OK.
Visa användare
220
Gustav Busch
125i Cabrio -10 - Sommar
320i Touring -07 - Vinter
Nice!

Mvh // Gustav Busch – Länk till bilblogg
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.