|
|
|
|---|---|
|
Hej alla bmw gubbar har en 520d sedan-12årsm 184hk i dagsläget med det snyggaste m paketet performance man kan önska sig. Den ser verkligen ut som en m5 och när man kör runt i stan så vill nästan alla utmana mig. Nu kommer vi till det tråkiga BILEN ÄR SLÖÖÖÖÖ!!! Är det någon som har trimmat en 4 cylindrig diesel motor? Är det värt att lägga ner 30 tusen på 535d delar t.ex turbo , intercooler , spridare, pump, avgas systemet? Kanske byta hela motorn istället? tacksam för alla svar!!! Vad betyder BMW egentligen ? | |
| Bilbyte kanske är enklare och mer prisvärt? | |
|
Byt bil. |
|
|
HAHA så enkelt bara byta bil njaa kanske inte riktigt så enkelt som det låter... En 535d ligger på väl över 300tusen med liknande utrystning, köpte min bil för 210tusen..I inbyte får jag kanske runt 150-170 beroende på hur snål handlaren är så om vi jämför med vad en trimning hade kostat så kanske är det bättre att fortf trimma skiten ur den ;) är ute efter runt 300pollar sen är jag nöjd.. Vad betyder BMW egentligen ? |
|
|
Någon duktig bmw mekaniker i Skåne området som kan ge tips eventuellt hjälpa en med projektet? Vad betyder BMW egentligen ? |
|
|
Det är nog inga problem att skrämma upp motorn till dubbel effekt, det stora problemet blir nog att kraftöverföringen kommer ta ordentligt med stryk då den inte är dimensionerad för de krafterna. Har läst på denna sida om flera som skrämt upp sina 520d och fått stora problem med växellådan t.ex. |
|
| Börja med steg 1 hos SMO 220hk/460nm. Vill du har mer hade jag bytt bil...(det blir för dyrt) | |
| Jag ser det som en utmaning att börja plocka på delar från en 6:a på en 4:a... Utöver denna utmaning undrar jag var man hittar mjukvara för att styra det hela? | |
|
Kolla med micke.l från den här tråden: Länk Han kan nog hjälpa dig att köra o-200 med kepsen bakot. |
|
|
holmis63. Jag förstår vad du menar men 300hk är inga problem för lådan och bakaxeln..Dagens bilar tål mycket mer än man tror....Läste nånstans att båda sexan och fyran har samma låda men olika utväxlingar... Slippy. En trimbox från bestchip är beställd.. Enligt dem så ska effekten höjas från 184hk till 247hk och 499nm i vrid. Ska lämna in den och få den bänkad så fort man får möjlighet till det. Bilen har gått över 20t så vetifan om den kommer hålla . Jsn. Man kan väll handla en eftermarknads Ecu och börja tweaka med den ? Keffo. Jadu om man flyttar till norrbottenslän så kan jag kolla med honom. Verkar vara riktig racer med en bmw 745 som gör 0-200 på 13 röda (raka rör) hahahah Undrar hur han gör. Vad betyder BMW egentligen ? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.