|
|
|
|---|---|
|
Börjar bli lite orolig för att köra iväg med bilen nu. Kollade oljestickan precis innan oljebytet och då låg den strax under max-strecket Tappade ur all olja, slängde i ett nytt filter och började fylla på med en 10L dunk, ska sitta 6.5L i motorn. Efter ca halva dunken började jag ta mindre pauser så oljan hinner sjunka innan jag mäter. Men oavsett hur mycket jag häller i så verkar inte oljan gå upp över min-strecket. Har haft bilen igång i ca 10 min ihop om att all olja ska flyttas runt, sen haft bilen avstängd i 15-20 min och stickan visar fortfarande strax under min-strecket. Har ca 2 liter kvar i dunken och vet inte om jag vågar fylla på mer, någon som vet vad problemet kan vara och varför visar stickan fel efter bytet? | |
| Du är säker på att det var 10 liter i dunken? Stickan nedtryckt ordentligt? | |
| Om inte gul oljelampa lyser är det väl nog olja i? | |
|
Hur mkt olja tappade du ur? --- Det är bara döda fiskar som följer med strömmen. |
|
|
Kolla även så att röret till oljestickan inte har halkat upp - det skall sitta så att flänsen är dikt an mot blocket. Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.