|
|
|
|---|---|
|
Har problem med bilen när jag kallstartar den??? 1)När jag startar bilen så har bilen en orolig tomgång, det rycker på varvmätaren så att den typ hoppar som om bilen ska få motorstopp(fick det idag för första gången). detta pågår i ca: 2-3 min efter att jag har börjat köra bilen. 2)När jag har startat bilen så har jag ju problem nr 1 o så har jag detta problem oxå, det låter nåt skitskumt från motorn(som om det är nåt som slår emot fläkten) o det låter rätt högt, detta pågår i ca 5 min efter att jag kör bilen. 3)När jag är ute o kör så känner jag av ibland att gasen inte alls tar i utan det känns som om typ motorn stryps på nåt sett. Det jag undrar är om någon annan som har haft samma problem och vad jag kan göra åt saken?? Har precis gått igenom service(bytt olja o tändstiften m.m) Snälla hjälp det är skit jobbigt o höra detta varje dag(det klunkar i motorn skithögt) Bilen är en 320-99 M-RULES | |
|
Hej! Tycker att du skall åka till Bmw och prata med dom. Även om garantin gått ut tycker jag att du skall försöka få ut ngt av dom iaf. Du har ju inte köpt en BMW för intet, eller??? Du kan också ringa till BMW Sveriges huvudkontor i Malmö och be och få prata med ngn på garanti avdelningen. Dom brukar vara rätt bra att ha och göra med. Lycka till! |
|
Mangemannen |
Kolla lambdasonden. Ett annat alternativ kan vara vatten i styrboxer efter motortvätt. Hade en kmpis som hade de symptomen efter han motortvättat sin 325. Det hade kommit vatten i styrboxen. |
|
idag var jag hos BMW(solna), beskrev mitt problem o dem kolla om det fanns nån fel i motorn? Killen som kollade sa att det inte fanns nåt o att det kan vara så att under kalla tider så brukar BMW-bilar(inte alla) låta lite som om det är nål fel. Han sa att det inte var nåt o oroa sig över o att det lär nog gå över. Jag själv tror jo på killen men är ändå lite orolig, han kollade ju på minnet o där visade det inga fel. Men det var ju en snabbservice jag gick igenom. BÖR JAG VARA OROLIG???? Är det någon annan som har nåt utav dessa problem just nu. M-RULES |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.