|
|
|
|---|---|
|
Hej, Står i beställningsfasen att leasa en 530d innovation edition, totalt landar priset på ca 560 k kr. Bmw och många andra räknar på ett restvärde (50%) av utgångspriset. Tänkte bara att om 3 år finns det en ny modell ute och frågan är hur attraktiv denna bilen kommer vara då, kommer den hålla sitt restvärde? Vad tror ni? | |
| Jag tror den tappar 50% på tre år och 6-8kmil precis som vanligt. Sedan är det aldrig smart att köpa någon modell precis innan nästa kommer, därför det är bra erbjudande nu :) | |
| Slippy: tack för svar. Samtidigt är ofast sista modellen den mest välbyggda och kompletta eller? Ofta barnsjukdomar på den första, men kanske inte lika vanligt hos bmw som andra bilmärken? | |
| Jag beställde idag med men valde en annan approach. Hoppade över innovation edition och tog en avskalad 535 istället. Tror den kommer stå sig bra. Tror den kommer tappa mindre än 50%. | |
|
Vad fick du ge för 535:an, netto? Skall vi göra en trådbump om 36 månader och se...? ;) |
|
|
Det kan vi göra! X3:an kommer jag ju bara haft 30 av 36 månader men 26% tapp mot förväntade 50% är bra tycker jag! Fick ge 545 för metallic, sportpaket, komfortstol, m-ratt och vinterhjul. Verkar galet att den bara skulle inbringa 275 om 36 mån. |
|
| Tobbe330, säljer du alltså X3:an efter 30 mån med 74% kvar av nypriset? Låter väldigt bra. Är det inbyte eller säljer du själv? | |
| Stämmer. Inbyte. En av anledningarna till att jag stannar hos BMW och inte tog A6 Allroad istället, rätt stor skillnad på inbytet. | |
| Min X3 har kommer antagligen säljas om max ett år, då den kommer vara just ca 30 mån. Att jag då skulle kunna få 75% av nypriset vore över alla förväntningar, så det är bara att gratulera dig till ett tokbra inbyte. | |
| När man räknar procent av inköpspris så har det ju betydelse hur bra deal man fick vid inköp med om man ska få hög procent. Tror jag fick ett bra pris både på X3 och nu på 535 så därför hoppas jag historien kan upprepa sig trots att en ny 5-serie väntar runt hörnet och trots att jag har sparsmakat med utrustning (för att vara 535). | |
| Tror även det har lite betydelse att jag har m-sport (och automat) på x3. Har kollat marknaden lite och de är sjukt eftertraktade som lätt begagnade, verkar ofta bara vara inne och vända. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.