|
|
|
|---|---|
|
Hej! Har fått problem med bilen nu, med tanke på bilens värde, så vill jag bara skrota den, men får inte klart min andra förräns om ett par veckor, så måste lösa detta. Problemet kom för några dagar sedan. Skulle en helt vanlig dag starta den och åka iväg, då reagerade den inte alls när jag drog runt nyckeln, alla lampor tändes som dom ska, men inget hände. Provade igen, och igen, och igen, 10st försök krävdes för att den skulle starta. Nu är den såhär till och från, ibland går den igång direkt, och ibland får jag vrida runt nyckeln kanske 20gånger innan den startar. När jag vrider nyckeln, så startar alla lampor som dom ska, och något "susar" från motorn, typ som en elmotor. Startmotorn reagerar inte alls dock. Precis innan den startar, så hostar den till en gång och dör, då startar den alltid vid nästa försök. Vad kan det vara? Är det värt att laga eller ska jag köpa busskort? | |
| Vet inte 100%, men skulle gissa på jord kabeln till startmotorn. Kanske hjälpt om du lossat den och skrapat rent lite också på med den igen. | |
|
Troligen kolen och/eller solenoiden som är dålig i startmotorn - prova att knacka på startmotorn när du försöker starta (kräver två personer). Hoppar den igång då, är det startmotorn som är dålig. Använd bara trä- eller plastpinnar när du knackar på startmotorn - metallpinnar riskerar att orsaka kortslutning då el-anslutningarna till startmotorn är helt oskyddade! Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.