|
|
|
|---|---|
| Har länge haft nån typ av olja vid vad jag tror är spridarna. Kommer inte ihåg om den var mörk eller beige från början vid spridarna. Men nu e den allafall beige. Oljan finns där i hålet spridarna går ner i cylinderhuvet. Alltså det är en fördjupning där spridarna sitter. Så dålig på att förklara :-(. Har försökt o komma åt o torka lite med papper o det blir olja på pappret så det är defenitivt olja. Detta gäller alla fyra spridare (N47D20 motor). Vad kan detta bero på? Bilen går hur bra som helst så det verkar inte påverka. Bilen drar ingen olja. En lite kanske dum teori jag hade var att jag spillde en hel del olja vid påfyllning vid oljebyte. | |
| Nån som har nån teori? Läckande bränslerör? Spridarna trycker upp något? | |
| Bytte röret till vehuset igår och beställde nytt lock till oljepåfyllningen idag. Kanske trycks ut därifrån packningen var stenhård som sitter under locket. Det är ju ingen vanlig vevhusventelation med oljeavskiljare på N47 motorn. Nån annan konstruktion som ej går att byta. Lustigt att 325D och 330D har oljeavskiljare. | |
| Nån som kan ha nån idé vart denna beige aktiga olja/vätska kan komma ifrån? | |
| Tillägas ska att jag ser ingasprickor läckage någonstans. Torkade lite med papper svårt som fan o komma åt. Men mu e det tillbaka lika mycket igen. Det verkar inte bli mer och mer dock. Skumt som fan. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.