|
|
|
|---|---|
|
E90 N52B25 Under färd tändes oljelampan, nivån var under MIN, +1L. Hällde upp en liter olja i en flaska när jag kom hem, men blev inte av att jag hällde i den i motorn innan jag åkte iväg nästa gång. Hade inte en tanke på det då, men när jag åkte hem igen kom jag att tänka på det att jag aldrig fyllde på olja. Fast nu visar oljenivån MAX, och har gjort det varje gång sen jag kollat. Var kanske tur att jag inte fyllde på...? Nä, tacka vet jag oljesticka. --- Det är bara döda fiskar som följer med strömmen. | |
|
Hej, Håller fullständigt med dig. Min gamling har en sorts för-modell till dagens mer sofistikerade variant. Den är i grunden lika kass. Det märks inte minst på utbudet av oljenivåvarnare på t ex ebay. Men min motor har åtminstone oljesticka. /Lennart |
|
|
När jag bytte blod fick jag ur ~7,4 liter, fyllde sen i 6,5 liter med ny olja (N52B30). Både före och efter bytet visade oljenivåmätaren ok/max... --- Det är bara döda fiskar som följer med strömmen. |
|
|
Sverige:Fan gå till VC o kolla HB värdet nu ;-). Nä jag ger inte mycket för dessa digitala mätare. Jag har både sticka och den digitala på min. Så jag har kunnat jämföra en del. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.