AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
490

"sportstolsproblem" e34...

Visa användare
1.665
Dandelue
540iA Touring -94
När min bror sitter i min bil tycker han att det är skitkul att trycka fram "knäväcksdynan" så att han sitter perfekt... Detta borde ju inte vara något större problem eftersom han inte åker med mig VARJE dag... men jag har bett honom sluta eftersom att allting grabben rör "går sönder"... Nu även detta! Det går ej längre att justera denna dyna vare sig framåt eller bakåt (stolen är eldriven). När man trycker på knappen "framåt" hörs bara ett dovt litet klick. I övrigt är den död. Alla andra funktioner på stolen funkar dock... Vad kan ha hänt? Måste jag lämna bort bilen i tre veckor och sedan få en matchande räkning i posten eller vad tror ni som vet?

- H U M A N R A G E -
Länk
JH
Testa att ta loss den lilla dosa som knapparna sitter i, spraya lite 5-56 på kontakterna och sedan testa igen. Om inte detta funkar, försök att försiktigt ta isär den och kolla om det är korroderade bleck i den. Om det skulle vara så, slipa försiktigt av dessa och montera ihop den igen (lägg på minnet hur grejerna sitter ihop). Hade samma fel på min M5 men löste det på en timme :)

JH
Da
1.133
David
530ia - 05
525iat - 04
840ci(man) - 94
Använd inte 556. Detta lägger sig som ett kladdigt skikt och gör bara problemet värre efter ett tag. Använd riktig kontaktspray..

MVH David Öfverdahl-Forslöf
BmwCS #4984
Visa användare
1.665
Dandelue
540iA Touring -94
Jag tackar och bockar för svaren... i morgon blir det meck...
Danne

- H U M A N R A G E -
Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.