|
|
|
|---|---|
| Har strul med att släcka servicen bil på lyft, nollat den och sen efter några dagar återkommer den. Har nollat annat med gott resultat, men verkar inte kunna köra reset på denna! Tips? | |
| Har du kollat så slitagevarnarna för bromsbelägg är bytta? Har exakt samma problem själv, visade sig att verkstan ej bytt slitagevarnarna så den servicelampan tänds så fort jag försöker släcka den. | |
| Kan meddela att jag bytte slitagevarnare för nån dag sen, nu är bil på lyft symbolen släckt, har hittills inte kommit tillbaks. | |
| Tror problemet var batteriet för min del | |
| Bil på lyft har inget med belägg o göra!! Du har väll fått släckt lampan bara. | |
| Jo, det kan va batteriet för min del också. Men den E släckt och har ej kommit tillbaka iallafall. Det var verkstan som sa att det kan va bromsbeläggen den varnar för, eftersom en av kablarna var av till slitagevarnaren. | |
| Då hade bromsbelägg lampan kommit upp. | |
|
När jag såg att min "nedräknare" för bromsklotsar närmade sig 0 så kollade jag beläggen (var i nyskick). När jag sedan skulle klicka fram serviceräknaren så fick jag bil på lyft varning. Bytte slitagevarnare och nollställde igen. Då försvann bil på lyft. Mvh Bruno, Uppsala Länk |
|
| Men du släckte väll servicen för bromsklossar först? Sedan är bilpålyft service en helt annan sak. O går att släcka i förtid liksom alla servicear. | |
| Bruno, exakt samma för mig. Verkstan glömde nollställa när de bytte beläggen. Och när den räknat ner till noll så kom bil på lyft symbolen. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.