|
|
|
|---|---|
|
Hej! Har en Bmw 320d Touring, e91 sänkt från fabrik. Tänkte köpa sommarfälgar nu + däck. Fälgarna jag har tänkt mig är Ocean Caribien 19" Länk Vad skulle ni köra för mått fram respektive bak? Gällande ET samt bredd? Jag är inte så insatt i detta, därför ber jag om hjälp. Vill att det ska se lite konkavt ut, så gott det går med den fälgen. Är det 225/35 som gäller fram och 255/35 bak? MVH | |
| 2st 8.5 och 2st 9.5, kör et35 på bägge. 225/35-19 och 255/30-19 alt 235 och 265. Det hade jag kört på. Mina fälgar har et 34 och 37 och det är inga problem med skrap. Kör 235/35-19 och 265/30-19. | |
|
Jag kör med 4st 8,5" ET35, dock med 15mm spacers bak på min 325:a med original msportchassi. Tänkte att det skulle ge lite neutralare väguppträdande (mindre understyrt etc). Ser ut så här på bilen: Länk Så vitt jag förstår är Ocean Caribien eller Alufelgen SF-71 (som den tidigare sålts som i USA, konkurrent till VMR :P) så konkav som det går i respektive bredd/ET-mått. Googla "Alufelgen SF-71" så hittar du nog en del info från 2010-2013, bilder osv. Lätta fälgar är det iallafall, jag sparade 14kg ofjädrad vikt på att byta från några AC Schnitzer Type IV-racing replikor med Kumho-däck till Ocean Caribien med Michelin PSS. Länk Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.