AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
894

Tackasam för några tips på problemlösning gällande min nyinköpta cabbe airbag + larm

Ki
5
Kissorr
320 Cab -96
Hej där!

Köpte mig nyligen en 320 cab -96 och har några problem jag måste lösa och undrar om det finns någon rutinerad Bmw-räv som har nått tips :)?

Han har stått vinterförvarad och airbaglampan började lysa när vi veva igång den förra veckan. Felsökte med laptop hos två bekanta meck, den ena fick inte kontakt med styrenheten (den runda i fram är väl den man använder hoppas jag?) och den andra mecken fick kontakt men fick bara fram koderna 64, 192 och 194 som mig veterligen INTE är airbagkoder, utan motorkoder?? Hur gör jag bäst, måste man köpa en speciell airbagfelkodsläsare ty denna eller va ska man gö:

Länk

Mitt andra problem är att larm/centrallås endast går att låsa/låsa upp med nyckel i bakluckan. Går finfint att LÅSA på förarsidan men försöker jag låsa upp där så låses endast den (förardörren) upp ej c-lås/övriga dörrar/lås. Passagerar dörren har ej lås bara handtag.

Vore oerhört tacksam för lite hjälp.

ph
129
phiiim
116i F20 -15
135i E82 -08
325i E90 -05
Angående airbagsfelkodsläsaren du länka till kan jag rekommendera funkade perfekt till min gamla 330i e46 och borde funka lika bra till din
Ki
5
Kissorr
320 Cab -96
Thnx, ok får kanske bli en sån men lite fundersam kring problemet med kontakten med bilens styrenhet/box då kod 64 väl indikerar något slags problem med just det om jag fattat rätt.. Killen som inte fick kontakt med bilen sa att jag troligen hade fel på styrenheten..
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.