|
|
|
|---|---|
|
Har för avsikt att inom snar framtid hitta en fin relativt välutrustad 328 Touring 96-97 med ca 10-15k mil på mätaren. Föredrar dock automatlåda eftersom frugan skall ha den som shopping bil ;). Något speciellt med den lådan som sitter i 328:an? Priserna verkar starta på 80k och upp till ca 115k i Tyskland. Mao. det verkar fortfarande finnas marginal på ca 20-25k för import av denna modell. Någon med andra erfarenheter ? Mvh. PJ | |
|
Köp bilen i Sverige istället. Vad folk begär, och vad dom får för sina bilar är nästan aldrig det samma. Kolla runt och pruta som faan! Dom billiga bilarna som du hittar på mobile.de är sällan eller aldrig i det skick som du tror enligt bilderna. Mvh Marin |
|
|
Köp i sverige,har förvisso inte kollat touringpriser men C och T borde ligga ungefär i samma prisläge. -95(fanns T?)-96 hittar du säkert ett fint ex för 100´+-5´,-97 +10´´(iallafall när jag letade C) verkar som dom som vill sälja får sänka sig till samma pris som i tyskland om dom vill sälja(trots att tyskbilen kostar 10´ att få hem) Henrik |
|
|
Marin. Jag måste protestera. DE importerade bilar är att föredraga då de alltid (nästan) är 100 ggr bättre än SE bilar med avseende på skick. Du hittar inga biltemaprylar i en DE bil........ Jag har aldrig råkat ut för att bilarna skulle vara i sämre skick än vad bilderna visar snarare att den sämsta jag har fått är i sammas skick som förväntat. Vad har du för erfarenheter kan man undra? Köper uteslutande i Hamburg?? I sådan fall förstår jag. :) |
|
|
>>Virus Vad har du för belägg att 40milj. tyskar endast köper originalprylar till sina bilar? Förresten så ligger även Hamburg i Tyskland. :) Jag menade inte att han skulle köpa en Sv-såld bil, utan att han skulle leta efter "sin" bil här i Sverige. Just e36 modellen är det inte nån rusning efter precis. Kolla i Motorbörse, 4-SALE, BMWbörsen, mm. och du kommer att hitta minst 30st till salu! Om man kollar till totalkostnaden, så lönar det sig inte alltid att köpa bilen i Tyskland, i det här fallet en e36 touring. Ärumä på vad jag menar? Mvh Marin |
|
|
Yeep. No sweat! Jag generaliserade. :) |
|
|
De som jag hittatde vid en snabbsökning med relativt hög utrustningsnivå: Länk och här hemma : Länk . Att det sedan kan skilja mellan det begärda priset och det faktiska är jag medveten om, men inte kan jag föreställa mig att prutmånen är 20-30k på de som säljs i Sverige. Sen får man kanske också väga in förs.premien som tenderar att vara högre på nyimporterade bilar än bilar som gått ca 2år i Sverige. Så Ni menar att E36:an börjar att bli "kall" på marknaden ? |
|
|
Killen som begär 145' för sin 6-7 år gamla 328iT lever i sin egen värld. För dom pengarna får man en fin 523iT -97 eller en 520iT -98 även här i SE. En fin 328iT -95,-96 med 12-15' mil skall inte kosta mycket mer än 100-110' SEK,beroende på färg och utrustning, här i SE. På den tyska bilen tillkommer en kostnad av ca 12-13' SEK för att få den körklar hemma. //Marin |
|
|
Dom jag kikade på mellan 120-140´ fanns alla kvar,dom annonserade för 110-115´ var dom flesta sålda för runt 100´.Förvisso ägda mer än 2år av samma ägare,det kanske är lättare att ta värdeminskningen när man haft bilen ett längre tag än om man skall sälja efter 6mån till 1år. Så jag vidhåller att du hittar en i sverige till samma pris som i tyskland minus importkostnaderna i samma skick. |
|
|
Tack för tipsen ! Skall titta lite närmare på den inhemska marknaden. Mvh. PJ |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.