AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
602

Slang vehusventelation?

ga
2.767
gaspo
E91 320dA -09
Hej tänkte byta denna slang på min bil:Länk
Måste väll vara 8,9,10 här:Länk

Det jag inte fattar e när man söker på bara slangen så får man fram flera bilder på en komplett slang. Vilket på realoem det inte verkar vara? Sedan undrar jag tror ni man måste säga till bilen/programmera att man bytt den. Eftersom det sitter kontakt på den. Varför jag ska byta är för den har varit oljig o kladdig oerhört länge säkert flera år. Den e kladdig o oljig ända från början till slutet på den. Tänkte köpa helt nya slang alltså inte begagnad. Kontaktens sladd verkar gå till något styrdon under strålkastarinsatsen vänster framifrån i motorrummet.
FA
1.429
FAF
X4 30d -16
eftersom det är cold climate version av slangen är väl kontakten till ett värmeelement i slangen?
borde rimligen inte behöva en kodning.
FAF
ga
2.767
gaspo
E91 320dA -09
Jo att kontakten sitter på ett värme element har jag fattat också. Sedan sladden som går till elementet kommer från ett styrdon eller vad det nu är som sitter under strålkastarinsatsen vänster i motorutrymmet. Jag undrar om det är komplett slang med element eller delar man köper. Rimligtvis delar eftersom det verkar vara så på realoem. Men som skrivet söker man lite på nätet så får man upp olika bara elementet och kompletta.
FA
1.429
FAF
X4 30d -16
lite knepigt, vid sök på ebay får man upp lika del på olika part nummer:
Länk
och
Länk
FAF
ga
2.767
gaspo
E91 320dA -09
Länk två är exakt hur min ser ut, Länk ett har annan design på gummit på nedre delen. Sen den övre fästanordningen är annorlunda.
ga
2.767
gaspo
E91 320dA -09
Länk ett är till nyare årsmodell.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.