AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.102

Nivåreglering e39 fast på högsta läge

bm
46
bmw_singh
BMW 520D F11 2013
Jag skulle starta bilen idag efter ca. 10 dagar och batteriet var slut, vi puttade bilen igång(startade i bak växel) men sen hände det konstiga. Nivåregleringen fastnade i högsta läge, jag har provat med att koppla ifrån batteriet men ingen resultat. Har någon har haft samma problem? Tack sam för alla tips och råd.

Hej,

Rullstartade ni med backväxeln i ?! I så fall imponerande och kanske inte så konstigt att det hände något med nivåregleringen.

Jag har visserligen inte en susning om hur den ser ut just på din bil, men jag antar att också den har någon sorts nivåkännare, som är mekaniskt kopplad mellan t ex krängningshämmaren och underredet.

Denna koppling skulle mycket väl kunna ha rubbats om den sortens våldsamma startmetod tillämpats.

/Lennart
bm
46
bmw_singh
BMW 520D F11 2013
Bilen stod på uppförsbacke då puttade vi bilen bakåt :). Jag tror också att det är nivåkännare, den kan ha fått smäll. Ska kolla idag. Jag tror den sitter på vä bak sida, det är en 525i e39 touring 04.

bm
46
bmw_singh
BMW 520D F11 2013
Det löste sig genom att släppa ut luften från luftbälgarna. det finns två ventiler i reservhjul utrymme en blå och en röd, det är lösa ventiler och släppa ut luften.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.