|
|
|
|---|---|
|
hejsan sålde vår förra bmw 320d en 06a med 163hk skaffade en billigare bil men den har krånglat en del så nu letas det nytt igen men är lite kluven borde jag satsa på en från 2008 eller är 06orna lika bra??? det jag sett är att skatten är mkt billigare på årsmodell 08 och framåt 2093 kr ist för 3800 kr och även förbrukningen verkar vara lägre stämmer det verkligen att de med 177hk drar 0,49 blandad körning bilen vi letar efter ska ha svart inredning xenon lysen gått upp till 19000-20.000 mil max ha manuell växel låda och vara i fint skick och bör inte kosta mer än 100.000 | |
| Mina föreldrar har en -08 o den går kanon. Körde 0.5 l/milen hem från fjällen med full bil o full takbox. Ska väll tilläggas att vi körde rättså lungt hem. | |
| aa okeej men det var långkörning altså ?? | |
| Nu vet jag inte prisläget på dessa modeller, men jag kan inte se någon anledning till varför man inte skulle gå på 177hk | |
|
Hej Har själv en 320d aut 2009 Långresor är inga problem o komma ner 0.5 l/ milen, men har man korta resor in till stan/jobbet så räkna med 0.6-0.7. Vinter/sommar gör en hel del på förbrukningen, eftersom du har haft en 320d tidigare titta gärna på en 325d. 325d har en trevligare motor utan att förbrukningen ökar. Lycka till med sökandet |
|
|
Hej. Har en 320d -08. Min ligger mellan 0,5 och 0,55 normalt, lite högre nu på vintern. Tänk bara på att kolla kamkedjan på den motorn. Finns ett antal trådar om det. Jag köpte min i fjor och kollade innan så där låg en Teknisk Aktion på just den bilen då det lät en del från motorn.. Den var inne och fick bytt allt i höstas. Mvh Jocke |
|
|
Aa okej jo har hört det vart nå problem med det på den motorn tråkiga med 325d är ju att de kostar nästan 5000 i skatt jämfört med 2093 på en 08 320d Vi kollar även på bensinare 325i och 330i nån som har erfarenhet av dom ? Vad som är bra och vad som är dåligt med dom |
|
|
325/330 är trevliga - går att köra snålt om man vill, 0,75-0,85 blandat. Min 320d drog 0,5-0,6L milen oavsett hur hårt jag körde. |
|
| Okej låter ju bra får se vad man hittar för nått då 320d från 2008 eller 325i eller 330i beror ju på pris och utrustning o så | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.