|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Hej Allihopa. Jag är en trogen Autopower-läsare men har aldrig riktigt kommit till skott att delta i forumet tills idag. Så jag tänkte börja (lite själviskt) med att fråga om ni vet något om denna bil? Länk Tack på förhand ps: Kul att vara med i gänget! //Ingelbonet | |
| När jag ringde nyligen sa han bara att den var såld. | |
|
Jaha sicken otur! Den såg fin ut och hägganäs är ju inte en dålig firma? Verkade som de hade importerat den. //Ingelbonet |
|
|
Länk Denna finns ju också, verkar fin/ok. Dock ser nosen ut att lida av lite dålig passform. |
|
| Ratten på den peddan länkat verkar också drabbats av den klassiska bmw-ratt-sjukan där ytterskiktet lossnat på plastpanelen. | |
|
Det är ju så klantigt att inte byta ut plasten på ratten om man vill att någon ska tro att den bara gått +6k mil;) EB |
|
|
Den kan mycket väl ha rullat 6000mil Det är tillverkningsfel eller något liknande minns inte riktigt. plasten flagnar bort ovanligt fort. Man byte material efter 2009 års modell om jag inte minns fel. |
|
| På min e92 2008 böt jag ut plasten på ratten vid ca 5000 mil då det började flaga , så det börjar tidigt. | |
|
Likadant på min Z4, plasten har lossnat på ratten. Likadant på min E61 och M6an jag hade. Enkel och billig åtgärd att byta ut. |
|
|
Kanske att det släpper snabbare om man tex har hanskar på vid vinterkörning eller bankörning. I det senare fallet så borde det ju vara på båda sidorna. Jag kan bara relatera till min egen som rullat 1k längre och bara har väldigt lite plastsläpp. Och nej det är inte utbytt;) EB |
|
| Enligt BMW så handlar det om handsvett och min är varken vinterkörd eller bankörd :) | |
We 2.000 BMW M2 LCI -18
BMW 520DA Touring M-Sport -12 BMW Z4 M Coupe -06 BMW M3 -02 BMW Z3 Coupe -99 BMW 740i/6 -96 BMW M5 3.8 -92 BMW M535i -87 |
Ena min har börjat flagna lite också. 5500 mil. |
|
Hej Tack för alla svar. Ratten som ni säger går ju alltid att åtgärda. Funderar lite på att åka och titta på den som är länkad ovan. Har ni några tips på vad jag ska titta efter? Mvh Ingelbonet |
|
|
Även denna är intressant. Länk Dock är jag skeptisk till bilfirman. Vad tror ni om en Dkg som gått över 9000? Mvh Ingelbonet |
|
| Den senare var till salu hos en bilfirma i Kristianstad i vintras om jag inte missminner mig, för 279. Dock har dem ju stylat till den litegrann.. | |
|
Märkte nu att det är samma bil men inredningen är bytt då den ju var bambubeige i vintras. Länk |
|
|
Ojj så det är den från Kristianstad ...... Vad har hänt med inredningen, det var ljust inredning och ljusa dörrsidor .... LEDER NOVILLO/H3 BAMBUSBEIGE (NCH3) Den slitna ratten, de svarta fälgarna, konstiga backluckan osv osv .... det måste ha kostat om man säger så .... BMW M3 e92 DNL259 DNL 259 VIN long WBSWD91000P303720 Type code WD91 Type M3 (EUR) Dev. series E92 (M3) Line 3 Body type COUPE Steering LL Door count 2 Engine S65 Cubical capacity 4.00 Power 309 Transmision HECK Gearbox MECH Colour SPACEGRAU METALLIC (A52) Upholstery LEDER NOVILLO/H3 BAMBUSBEIGE (NCH3) Prod. date 2008-08-26 |
|
| De har nog det som specialité, att köpa upp M3:or, sminka dem o höja priset:-) Den vita som de lade ut idag kommer senast från Häggenäs där det begärdes 319 för den. | |
| Precis ..... de har även skiftat fälgar mellan den vita och den gråa bla och köpt lite plast på bägge :) | |
|
Hur gick det, hittade TS en M3? Mvh |
|
|
Jag är precis som TS ute efter en M3 e9X, manuell är ett måste. Jag tycker själv att E90 är snyggare än E92. Denna är intressant, men ganska dyr: Länk Någon som vet något om bilen eller har något tips? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.