|
|
|
|---|---|
|
Jag har idag fabriksmonterat Hifi 676 med varsin sub under förar samt passagerar stolen. Tyvärr har det vänstra högtalarmembranet spruckit och tänkte istället för att byta ut den sätta in Alpine's HiFi system i bilen. Min fråga är: Är detta en uppgradering eller är det samma ljud? Går det överhuvudtaget? Jag har fönsterlisterna med perforerade hål men det ser inte ut som att det är högtalare inuti. Finns det någon som har uppgraderat ifrån Hifi 676 till Alpines system? Och vilket ska man iså fall välja? Vet att det finns 2 st beroende på när din bil är tillverkad, min är tillverkad i Mars -09. Tacksam för svar :) | |
| Tror inte det är en uppgradering utan ett sidosteg till ett annan system på samma nivå. | |
| Det är samma ljud eller något sämre än original hifi. Har du hifi finns det ingen anledning att montera alpine. Om man som jag hade standardljudet så får man en väsentlig förbättring. Högtalare ingår i paketet och byts ut, utom basarna som behålls från standard. | |
|
Hej! Alpinekitet passar endast till bilar med det enklaste ljudpaketet. Det innehåller dessutom inga bashgtalare. Anders |
|
|
Hejsan. Jag gjorde detta i en E92:a för några år sedan. Kitet innehöll diskanthögtalare till fönsterlisterna, nya högtalare till dörrarna, nytt delningsfilter till dessa och förstärkare som placerades i bagaget. Det blev ett lyft kvalitetsmässigt. Men jag hade standard som original, och sämre ljud än standard får man leta efter. |
|
| Dessa finns t.ex. för lyft av ljudet, Länk eller Länk | |
|
Tack för svar, då ska jag inte gå på alpine kitet när jag väl byter då. Jag har sett diskussioner kring Gladen one kitet, detta ska alltså vara ett bra lyft emot hifi 676? 8" basar istället för 6" gör ju sitt bara det. Vilken prisnivå i slutsteg ska man kombinera med detta? Hade egentligen en budget på 7000 inkl montering men detta kan nog springa lite mer :) |
|
| Det är enbart det standardmonterade ljudsystemet som innehåller 6,5" bashögtalare. HiFi-paketet innehåller 8" basar. | |
| Prata med PM-shopen eller Länk , de kan BMW. | |
|
Tack för alla tips och synpunkter. Det slutade med att jag gick för ett par DLS UPi4 Ultimate, Bilen låter riktigt trevligt och ett stort stort lyft emot Hifi 676. Tätade även båda dörrsidorna fram. Richard på Bilradiohuset i Borås genomförde jobbet, riktigt trevlig kille och proffsigt jobb. Lämnade kvar 8" basarna under stolarna orginal, de är enough för stunden. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.