|
|
|
|---|---|
|
Någon som har egna erfarenheter på vad som brukar gå sönder efter 20000mil på E60 och E61 Kablage baklucka , hjullager verkar ju ge sig. Men hur är det med kylsystemet , stötdämpare , bränslepump mm | |
| Körde min E60 till knappt 28.0000 mil utan att byta något speciellt. En tändspole kom vid 27.000 mil men det tror jag inte är milberoende. Termostat bytte jag nog någon gång efter 20.000 mil också. Annars byttes spindelleder i fram och bakvagn vid 12-15.000 mil. I övrigt kan jag inte minnas att det hände något stort. Bilen hade gått 600 mil när jag köpte den. | |
|
Tackar Mats Kylaren har kanske blivit bättre nu än den var på E39. |
|
|
Utöver modellspecifika så Packning mechatronik automatlåda. CCC som lägger ner Stötdämpare Vattenpump Lite elspöken rent allmänt. |
|
|
Tackar Det är manuell jag är ute efter så då slipper jag en av ovan saker. CCC är det bara om man har navi , head-up eller rent allmänt. Jag ligger I kvalet mellan en sen E39 525/530 eller en E60 / E61 525 04-05 |
|
|
Under de 500 mil jag ägt min 530i e61 så har följande bytts / korrigerats: -Kablage i baklucka (vänster sidas kablar var av och har förlängts) -Kupéfläkt (började kvittra/tjuta) -Radiomottagaren, fjärrlåset slutade fungera Så jag har haft lite otur med bilen (har otur med alla bilar jag köper), men nu spinner den på som aldrig förr. Jag tror att många elspöken som uppstår är pga kablaget i bagageluckan som går av, löser man detta finns det inga större problem att bekymra sig över mer än vanligt underhåll. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.