AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

1-Serien
6.269

Är F20 125i verkligen så ovanlig?

Sida 3 av 3
@sg

Frågan är om det är värt att binda så pass mycket kapital för oss, i en bil som kommer användas typ 700 mil om året. Det handlar ändå om 100 000 kr extra som binds upp. En M135 är säkerligen mycket roligare men det blir ju inte så många mil i bilen ändå så det är en avvägning.
Köper du en M135 så lär du dock dubbla dom milen, man kör betydligt mer när det är kul. 700 mil kör jag på ett kvartal, där majoriteten är roadtrips.
Det är alltid värt att lägga extra pengar på en rolig bil. Jag körde 2100mil på ju månader med min första 540i/6 E34 och körde 400mil med Sciroccon på en månad. Aldrig att du klarar 700mil på ett år med en M135i skulle jag säga.

För min del är det bara M135i som intressant av F20/F21, jag skulle jättegärna ha en F21 M135i/6 som ersättning till Sciroccon. Otroligt rolig bil

Mvh Stephan
Skulle nog klara mig på under 1000 mil oavsett bil. Har är för tradigt att ta sig ut från stan för att bege sig ut att köra på kvällar bara för att :p.

Får se vad det blir faktiskt, blir intressant.
Blev en 120dA, visade sig att den hade PPK redan installerat ovh klart vilket avgjorde saken. Tyckte den hade mer tryck än jag räknade med efter provkörningen.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.