AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
5.624

Spela upp musik via bluetooth möjligt?

Är det möjligt att spela upp musik via bluetooth om bilen har proffs navi samt aux usb ingång. Går att koppla upp telefonen för samtal men inte musik? Ska man köpa en hotspot? Eller behöver man bmw online och assist?
Visa användare
8.662
Grelle
Audi E-tron 55 -22
Seat Leon ST -17
Ja, det går på min.

Vilken bil har du?
No
132
Nop
320d Touring -11
116i pre LCI -07
Om du uppger antingen reg nr. eller 7 sista siffrorna i chassienumret lovar ja att du kommer få ett jättebra svar på vad du kan och inte kan göra med din stereo i bilen.
Du kan ju köpa dig en bluetooth dongel och plugga in i AUX-uttaget, så slipper du kabel. Finns tex på Netonnet eller eBay om du brukar handla där.

Tex Länk
Netonnet: Länk
Bmw m3 e90 lci. 6fl samt 644
Verdi
Måste vara nåt jag missar. För visst måste man upp med telefonen och styra t ex Spotify på den ändå? Då kan man lika gärna koppla in en aux-kabel tycker jag.

Hade varit skillnad om man hade kunnat styra telefonen via bilen. Men nu? Ja det är väl trevligt att slippa en sladd men hela världen är det väl ändå inte? Dessutom drar bluetooth rätt mycket batteri.
Tydligen ska man ha något som heter combox. Då får man bland annat bluetooth samt internet m m. :-) får se om det blir av. Eller om man istället köper ett kolfiber insug och lyssnar på riktig musik.
Bu
230
Bugbear
BMW Z3 Roadster - 00
Jag har också 6FL, 644 samt navi pro och det funkar bra att spela upp musik via bluetooth. 644 betyder ju bluetooth.
1. Gå in på telefon i idriven
2. Sätt markören på din telefon utan att trycka.
3. Tryck på option knappen vid idrive vredet
4. Välj konfiguera enhet
5. Audio symbolen måste vara markerad här, finns även telefon och data att välja.
Nu ska det fungera hoppas jag.

Verdi, har man Connected drive och BMW apps så startar man BMW connected appen på telefonen och därefter kör man Spotify via idriven och får bla skivomslag på skärmen .
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.