|
|
|
|---|---|
|
Är ny ägare av Z4! Har en Z4 som är avställt för två veckor sedan funkade allt som det ska, igår när jag skulle starta bilen lyste inga lampor förutom ABS på mätarhuset, motor startar varvmätare funkar ej samt övriga stendött. Har mätt spänningen över säkringar som finns under handskfacket och dessa är ok. Finns det andra säkringar är tacksam för tips för vidare felsökning | |
We 2.000 BMW M2 LCI -18
BMW 520DA Touring M-Sport -12 BMW Z4 M Coupe -06 BMW M3 -02 BMW Z3 Coupe -99 BMW 740i/6 -96 BMW M5 3.8 -92 BMW M535i -87 |
Kolla batteriet, det kan bli en massa konstiga fel om batteriet är dåligt. |
|
Har laddat batteriet dock är det samma fel, |
|
|
Det första jag skulle göra är att koppla loss batterikablarna helt från batteriet och låta bilen stå en timme innan jag kopplar på dem igen. Ibland kan det bli konstiga elfel som rättas till när man gör bilen helt strömlös så att alla kondensatorer mm. får ladda ur. Annars låter det som någon typ av kontaktfel till instrumentet tycker jag. Du har inte gjort något "konstigt", typ polvänt kablarna vid batteriladdning eller liknande? Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
Nu funkar det! Förmodligen var batteri vad dålig när jag har laddat batteri så har något hänt. Jag gjorde precis som du sa Johan B. kopplade bort batteri och väntade typ en timma. Tack!!! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.