AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.343

Kolla service årtal o mil?

ga
2.767
gaspo
E91 320dA -09
Hej! Jag kollade i min servicebok idag och märkte att årtal och serviceåtgärder inte stämmer. Service gjorda hos BMW Göteborg dom tre första. En service stämmer inte årtal. Och en service saknas i bokning av oljeservice där är ett x istället. Servicen som saknar i bokningen av oljeservice är gjord 2010. Årtalet som inte stämmer ska vara 2011 i boken har dom kladdat 2012. Det jag undrar e om BMW ser i sina datorer såpass långt tillbaka? Vill ju att boken ska vara korrekt.
pu
17
putte79
330CI -01
ett x räknar nog många som en bock så det är nog mekens preferens. Verkstaden borde kunna ta fram info om du har kvitto.
Sp
2.188
Spiidfriik
BMW F31 335d -14
Nissan Skyline GT-R -95
BMW E21 323i -82
+ några till.
BMW har all historik från auktoriserade BMW verkstäder iaf 15-20år bakåt.

ga
2.767
gaspo
E91 320dA -09
Ett x i boken är nått som inte är gjort bock är gjort. Jag får åka till BMW här i Gbg o få det fixat.
ga
2.767
gaspo
E91 320dA -09
Kollade med BMW Göteborg idag. Årtalet var ju helt fel skulle vara 2011. Men sedan säger dom att oljeservice inte gjorts vid 6300mil. Bara allmän kontroll av bilen och bromsvätska. Första oljeservicen gjordes vid 3300mil. Service killen sa att bilen då körts 250mil över servicegränsen. Hur vet han det? Bad att få utskrift på allt. O där står inget om att bilen körts 250 mil över gränsen. Då ställde jag frågan varför gjordes ingen oljeservice vid 6300mil. Då enligt matematik skulle det vara 50mil kvar och indikera om den kördes 250 mil över förra gången. Fick svar att den kanske inte indikerade för det. Jag får inte ihop matematiken i detta. Det jag får ihop är att BMW inte registrerat oljeservicen eller glömt att göra den. Vid 8400mil gjordes en oljeservice. Strax efter detta såldes bilen till mig. Antagligen är oljeservicen vid 8400mil gjord för att bilen skulle vara nyservad innan försäljning. Jag blir inte klok på detta :-)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.