AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

1-Serien
1.106

E87, Problem med taklucka

pa
51
paranoxx
320xd GT F34 -14
Hej

Har en BMW E87 med glastaklucka som alltid fungerat utan problem. Upptäckte i måndags dock att den inte riktigt var stängd ordentligt. Tvättade bilen i söndags så då vet jag att den var stängd...
Luckan går att öppna, stänga samt tilta genom att trycka på knappen precis som vanligt, men den stannar i fel läge. bakändan av luckan går ner ca 10 mm. Men tiltar jag upp luckan så går den förbi det läget och ändå öppnar som den ska, så den fastnar inte där direkt....

Känns som sagt att "0" läget har ändrats lite, men vet bannemig inte hur det skulle ha kunnat gå till... eller har det kommit ner någon fukt efter tvätten som frös på natten så att något gick sönder?? Luckan går ner ca 10 mm i hela bakkanten av luckan, inte bara ena ändan..

kan genom att tilta upp den lite hamna på känsla rätt läge ändå så att det förhoppningsvis inte skall läcka in något vatten, men så kan man ju inte ha de

någon som varit med om liknande och vet vad det är samt hur man åtgärdar?
ka
1.393
kamel2
Bmw M135ix VW Passat GTE
Bmw 535ix GT såld
Bmw 525i E61 såld
Bmw 525i E39 såld nu skrotad
Bmw 328i E46 såld
Bmw 316i E46 såld
Bmw 316i E36 såld
Bmw 528i E28 såld nu skrotad
På min kan man initiera luckan genom att hålla inne knappen genom hela proceduren. Kolla om det går på din.
pa
51
paranoxx
320xd GT F34 -14
Ok jag får testa det. Något sådant skumt är det ju för luckan fungerar perfekt åt alla håll, bara det att den stannar i fel läge...
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.