|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Herrbritt, var inte jag som klippte den 135. Lade det lite på is nu, Man är ju lite sugen på nya 135/235. de ligger så nära i pris. Azkikr: är inte 275 lite väl? |
|
|
Jag tror nog 275 för en -11 kan vara rätt pris, beroende på utrustning och skick så skulle jag gissa på 250-300k utifrån vad 135i resp M135 kostar och att Coupen är ovanligare. Jupiters, OK. Jag tycker ändå att det skiljer rätt mycket i pris på den nya Mx35 mot föregångaren, men det beror ju på hur ny bil man känner att man "behöver" och en så pass ny som -11 med låga mil kostar nog som motsvarande M135. Jag var först ute efter M135 men när jag trillade över 135i så tyckte jag att den var lite roligare pga det låga utbudet och att man nästan aldrig ser dom på vägarna, sen att det blev billigar i inköp avgjorde (jag räknar dock med att det såklart kostar mer i underhåll med en gammal bil) |
|
|
Vad är grejen med denna? Länk Jag var från början intresserad, men det svalnade snabbt då annonsören inte svarar på mina frågor... Nu är annonsen dessutom ändrad. Bilen har blivit ett år äldre, har gått 9000 mil istället för 3000 och har gått upp 100' i pris. |
|
|
Nej det verkar strange, ett försök att få uppmärksamhet kanske. Det motsägs ju å andra sidan av att annonsören inte svarar. Hur som helst är ju priset ett skämt. |
|
|
Helt klart märkligt. Från typ 3800Mil 209000kr för en -11 till >9000Mil -10 för 309000. Gamla priset var väldigt lågt men nu är det väldigt högt istället, skulle kunna förklaras av "jag köper bilen av dig kompis" mejl som man vill slippa för att få spekulanter som verkligen är intresserade. Fel årsmodell är konstigt och fel antal mil är verkligen märkligt.... Kan det vara en kombo av att slippa avansående spekulanter och att någon spekulant har avslöjat mätaren som backad? Men detta är bara spekulationer... |
|
| Såg oxå den annonsen vart lite intresserad då den hade lite mil (ca 3800) men automat för 209k, sen när jag tänkte kontakta köparen så stog det plötsligt 309k hade jag så jag så fel? :) är ute efter en manuell om nån vill sälja (har lagt ut en köpes annons) sen har jag förmig att den bilen låg ute förra året oxå och var nog nån skum historik på den men kan minnas fel..... | |
|
Finns en manuell på blocket nu: Länk |
|
| Den ser fin ut. | |
| Mailade på den imorse, skall åka och köpa den bokade tåg och hotellrum för 1-2h sen :) blir det en lång biltur hem sen (75mil) | |
| 75 mil njutning! | |
|
Vad kul :) Du får lämna en recension när du kommit hem med pärlan. |
|
|
Japp 75 mils njutning hem :) men just nu (sitter på tåget) är det 75 mil tråkig väg 3st byten oxå... Återkommer sen om hur det gick :) |
|
|
Grattis till nya bilen. Som sagt 75 mil njutning! Akta dej för Harry haffa ;-) |
|
| phiim, är du hemma med leksaken? Fick den sträcka ut lite på vägen hem ;) | |
|
Jag och bilen kom hem igår kväll. Tog det lungt fick tillbaka kortet av haffa för en mån sen =) (vart utan i 8mån) men visst rör den på sig =) Riktigt rolig liten bil. finns bilder för den som vill Länk Dock när affären var klar och skulle åka så hörde jag ett ljud misstänker att det är wastegate rassel standard felet :( Hörs inte från coupen utan måste öppna dörren och dutta på gasen lite. Undrar om man kan få det åtgärdat från BMW eller försäkringen då bilen bara gått 72XXmil och bara ett par veckor ifrån 8års dagen, eller får man leva med det skönhetsfelet |
|
|
Då tråden handlade om antalet 135i så tänkte jag fylla på med vad jag hittade i en annan tråd här från 2012 så inga större förändringar bör ha skett, Länk Enligt Masten: E82 135i N54B30: 75 st (2 st USA-import, utläses mha chassinumret) E82 135i N55B30: 21 st (1 st UK-import, utläses mha chassinumret) En del har säkert importerats sedan dess, hur stor del som är manuella framgår inte. Det är ingen vanligt vagn iallafall :) Länk |
|
|
Hur många E88 135 finns det i Sverige då...? /Jonas |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.