AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

1-Serien
5.436

Hur många 135 m-sport svensksålda ?

Sida 1 av 2
Hej!

Någon som har koll på hur många 135 M-sport manuell det finns i Sverige?
Är nämligen sugen på en, någon som kanske sitter på en som är sugen på att sälja?

Vad skall man titta efter, har de några barnsjukdomar?

Ha det gott!
Visa användare
8.662
Grelle
Audi E-tron 55 -22
Seat Leon ST -17
Manuella bilar är i klar majoritet och de som finns på blocket är högt prissatta. Funderat på att köpa ny?

Interiören blir mycket roligare med navigation, annars är mycket av den viktiga utrustningen standard.
We
963
Weiman
118i M-Sport -24
Antar att det är E8x som avses..?
ursäkta mig för min oklarhet,
det gäller E82...
Visa användare
8.662
Grelle
Audi E-tron 55 -22
Seat Leon ST -17
Mitt misstag. Jag såg 135 m-sport och tanken flög direkt mot M135i, men det finns så klart andra modeller. :)
MU
940
MUC
M340i - 2025
Det finns en liknande tråd om detta:
Länk

Det var i och för sig N55-motorn, det finns betydligt fler 135:or med N54-motorn även om inte de heller är många.

Går väl att luska fram via Transportstyrelsen om man vill ha exakta siffror.

Min personliga grova gissning är att det har sålts 250-300 med N54 motorn i Sverige, där årsmodell 08 är i absolut majoritet. Sen har det säkerligen skrotats en del men även direktimporterats några.
Betydligt färre med N55.

Det finns väl inga direkta barnsjukdomar på själva bilen vad jag vet, däremot så finns det vissa problem med N54-motorn.

Svagheterna med N54-motorn (som jag har på min 135:a) är högtryckspumpen och spridare men det borde vara åtgärdat på de allra flesta.

Min HP byttes redan när bilen var drygt ett och halvt år gammal och veckan innan dess hade de bytt spridare, de bytte fel pryl helt enkelt.
Det är enda felet som jag har haft under alla åren. (Köpte den ny hösten 08 som årsmodell 09).

Sen finns det även ett kosmetiskt problem med wastgate-rassel. Det är helt enkelt armarna till wastgate som det blir glapp i. Jag är inte helt säker på om det är åtgärdat från -09 men tror i vilket fall att de bytte till grövre armar, har inte hört något på min (än) i vilket fall.

Är som sagt enbart kosmetiskt men om man vill fixa det så är det svindyrt. Man måste byta båda turboaggregaten och då kan man lika väl passa på och byta till ett par större (tycker jag).

På N55-motorn så har de första modellerna också problem med HP men vad jag vet så skall det vara fixat från 2012.
Denna motor skiljer dock ganska mycket från N54, den har bara ett turboaggregat men med två turbiner.

Gillar du att få lite extra fart på motorn så är N54 betydligt lättare att skrämma upp.

Det är väl också ett av problem, om man inte gillar att motorn är eller har varit modifierad så är det ytterst svårt att hitta lämpliga objekt. Det känns om att övervägande delen av 135:or med N54-motorn är eller har varit trimmade eftersom det är så lätt att göra och motorn tål det utan problem.
Tack för svaret!

Uppskattas!
Du är inte sugen på att sälja din :)?
MU
940
MUC
M340i - 2025
Haha, jag säger alltid att jag måste behålla den livet ut så mycket tid och pengar som är nerlagt i den och som jag inte kommer att få tillbaka vid en försäljning.

Ibland rycker det i bilbytestarmen, t ex blir man lite sugen på nya M2:an, men när man sansat sig så inser man att det bara blir en jättehög med pengar som skall skakas fram utan att man egentligen får något bättre för det syfte som jag har bilen till – d.v.s. track days.

Så sorry, jag behåller den nog!
he
122
herrbritt
BMW 135i Coupe
Audi 1.8t Avant
Volvo P1800
Jag gjorde en något ovetenskaplig test genom att googla på "BMW 135I site:biluppgifter.se" samt "135i coupe site:biluppgifter.se" och fick då fram 158 resultat på den första sökningen och 53 resultat på den andra.
Samtliga av dom 7 som varit eller är på blocket under den senaste månaden är med i listan, det är en del träffar som inte är bilar utan agare till dom nämnda bilarna.

Som jämförelse ger "bmw m coupe" 111 träffar.
he
122
herrbritt
BMW 135i Coupe
Audi 1.8t Avant
Volvo P1800
BMW M COUPE listar Z4 M och iallafall en del Z3 M
Gött!! Tack herr Britt. Nu behöver man inte vara lack för att man väntade 1 dag för länge på den som du klippte i Eslöv!!

Verkar finnas en del där ute!
he
122
herrbritt
BMW 135i Coupe
Audi 1.8t Avant
Volvo P1800
Jo, det finns en del men det är inte så många och det verkar inte som att så stor del rör sig på marknaden. Av dom jag hittade via biluppgifter så hade några av dom jag gick in på bytat ägare ganska nyligen men dom har inte varit ute på blocket (jag har kollat ett tag och jag borde ha sett dom).

Den jag köpte verkar faktiskt inte ha varit trimmad, iallafall inte enligt dom som har ägt den innan och dom har ingen orsak att ljuga om det då dom bytat in den. Dock har den haft dom flesta standardfel som funnits på N54 motorn, jag får bara hoppas på att utbytesdelarna håller bättre än det som satt monterat från början :)
det tror jag säkert den kommer göra, mycket fin bil som gick som en klockan!
Njut av den :)

Tack för tipset och ser du någon schysst 135 får du höra av dig!
man blir dock lite sugen på m235 nu...............
he
122
herrbritt
BMW 135i Coupe
Audi 1.8t Avant
Volvo P1800
Det har kommit ut en ny 135i idag på blocket. Finns i stockholm, skicket är svårt att avgöra från den enda bild som finns upplagd dock.
he
122
herrbritt
BMW 135i Coupe
Audi 1.8t Avant
Volvo P1800
Jupiters, det var inte du som köpte 135an i halmstad? Såldes på under två dagar.
MU
940
MUC
M340i - 2025
Det gäller uppenbarligen att slå till direkt, finns varken någon 135:a (coupe') eller 1M till salu i Sverige vad jag se.
he
122
herrbritt
BMW 135i Coupe
Audi 1.8t Avant
Volvo P1800
Det finns en i gävle, men den säljs av Kamux och har salvage titel från usa.
MU
940
MUC
M340i - 2025
Den räknas inte - automat.
he
122
herrbritt
BMW 135i Coupe
Audi 1.8t Avant
Volvo P1800
Det har du rätt i, tänkte inte ens på det.
DP
10
DPI

440ix M Performance -18
Specialized For BMW E-bike -18
X4 35D M-Sport -18
M2 Competition -19
Funderar på att sälja min 135i coupe m-sport (2011) n55 manuell, m performance kit
skinn mm. 2400 mil ej vinterkörd. undrar vad rimligt ett rimligt pris skulle vara.
Bilen är i typ nyskick och alltid förvarad i garage med original täcke på.

Visa användare
2.543
azkikr
135i Cab M-sport -08
X1 Sdrive 20i M-sport LCI -13
Suzuki Ignis Sport -04
275?

/Jonas
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.