|
|
|
|---|---|
|
Jag har en skumt "fel" på min 135a med viss upplevd obalans trots åtskilliga ombalanseringar både på seriös däckfirma och BMW (Novation). Jag har 18-tums originalfälgar som visade sej ha en lite bula på innersidan, den fälgen är nu riktad, men obalansen kvarstår. Däcken är 1,5 år gamla Bridgestone S001 runflat. Jag misstänker ju däcken då det är runflat, men nyare runflat ska väl vara ok, dessutom är det väl inte just obalans som brukar vara problemet med runflatdäck? Novations råd är att testa andra hjul innan jag beställer 4 nya Michelin PS4... Och det kanske är ett bra råd innan man slänger ut 10kkr... Tyvärr har inte Novation några hjul som passar. Så jag tänket att det kanske finns nån vänlig själ här som kan låna ut sina 17 eller 18 tums hjul till sin E87, E81, E82, E88 för ett kort test. Hjul från 3-serien E46 passar också då storleken är lika och ET ganska nära. Hjulen måste dock vara minst 17 tum för att 135ans stora bromsar ska få plats. Jag tänker att det kanske kan vara läge att göra testet nu innan alla sätter på sina sommardäck... Förutsättningen är att hjulen finns något så när rimligt nära Uppsala. Testet kan vi göra hos dej, mej eller nån annanstans. Jag erbjuder en rimlig ekonomisk ersättning utöver min mycket trevliga och sociala personlighet och djupa BMW-intresse :) (Kan även byta denna tjänst mot t.ex. studenthämtning eller nåt sånt som cabbar brukar vara populära för.) Med vänlig hälsning Jonas | |
| Om du har 17" till din 325a kan du använda dem. De passar också på E87 även om de sitter lite långt ut. | |
|
Jo, 17 tums E90-fälgar med rimlig bredd skulle också funka. Tyvärr har jag 16 tum både sommar och vinter på 325an. /Jonas |
|
|
Ingen från Uppsala med omnejd som vill tjäna en slant, få en tur i en 135 cab och på samma gång hjälpa en BMW-kamrat? E90-hjul bör också funka enligt ovan. /Jonas |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.