|
|
|
|---|---|
|
Hej. Har en havannabrun F11 2011 med panorama och ganska nöjd. Dock ser den lite anonym och mesig ut, t ex i fronten. Vad kan man göra för rimliga pengar? Tittade på styling4you och hittade ingenting. | |
| Personligen tycker jag du ska göra så lite som möjligt. Frågar du mig räcker det med ett par snygga fälgar (åtminstone 19") och tonade rutor så är du hemma. | |
|
Tack Amli. Jag är ingen vän av spoilers och extraljus på en i övrigt formfulländad kaross, helst inte tonade rutor heller (gubbe 62 år). Olika färger lyfter fram karossen olika bra, svart bäst, vit ganska bra men min bruna nyans - som jag gillar - blir aningen karaktärslös. Det jag funderar på är olika grillar, lister runt strålkastare och liknande, saker som är lätta att "knäppa på plats" och inte kostar skjortan. Vet bara inte var jag ska hitta sådant. |
|
Verdi |
Pappa var alltid emot tonade rutor också till han köpte en svart GLK med just det. Nu är han helnöjd. Han är 71 år gammal. Kan han kan du. ;) |
|
Länk |
|
|
Svarta njurar finns ju och ger annan look. Finns alpina läpp om man vill hålla sig mot originalstuk. Fälgar gör enormt stor skillnad på alla bilar. Vad är du ute efter en ändring? |
|
Verdi |
Nej inte svarta njurar. Usch. |
|
Han ville ha tips för att ändra fronten. De var ett av tipsen, sen får folk göra som dom vill. Finns m sport front och 3-5 typer av läpp om man inte har m sport, så utbudet är inte stort för att göra ändringar. |
|
|
Tack för länk Hsson. Vad menas med läpp? |
|
| Länk | |
|
Köpte precis en ny f11 vit. Med original fälgar. Ser att leebeman har bra erbjudanden. Undrar hur stötig/högljudd bilen blir med 19 tums fälgar. Ser ju snygga ut, men kannske kompromissar landsvägslokskänslan? Körde precis med bilen i tyskland, i 200 km/h är komforten bra, då är det ändå rtf som är std på bilen. Frågan är 17 med rtf mot 19 utan rtf (verkar som det är det man köper). 56 år gammal....vill inte tappa komforten på kärran. PS Har nu mörka rutor, blev hur bra som helst. Köpte 10% mest för att jag kör med mycket prylar i bilen, blev bra. De som gjorde jobbet la film på listerna också, ser ut som shadowline. Ser också bra ut. |
|
|
19" är inga problem på en F11 nligt min uppfattning, har haft 17" sommar och två olika uppsättningar 19" på en F11, upplever inte att komforten blir för lidande. Att 17" har ännu mer komfort är klart, mindre bredd (225 vs 245) och högre profil. Alla dessa bilar har haft xDrive-chassit. Har öven kört 20" på två bilar ett par hundra mil, men de har båda haft adaptive drive och det har varit i Tyskland och även den dimensionen är inget problem. Bästa är att åka till en BMW-handlare och testa en bil med 19" när de lägger på sommardäcken och köra samma sträcka med din bil så du får en egen objektiv uppfattning om skillnaden. |
|
| bild på samma kulör med svarta njurar Länk | |
|
Yamendozo, får man lov att fråga vilka som gjorde toningen? Kostnad, tidsåtgång, lånebil? Toning är det enda jag möjligen saknar på min men isåfall lätt toning ;-) 10%, är det mörkt? Mvh Christian |
|
|
Tack för svaret XC60. Sant. Fast det är ju det man inte orkar, att testa, Slappt kan tyckas, men tiden räcker inte till. |
|
|
Zig: Alltrecond i GBG. Gjordes i samband med ditecbehandling. Japp, lånebil. 3000 för toningen. 2000 för shadowline. Japp, mörkt, men ville ha det så för minimal insyn. Man ser ut bakåt, men inte mer. i dagsljus ser man bilarna i backspegeln, i regn/mörker - sådär. Man ser inte så mycket i dessa förhållanden i backspeglarna heller. Krisar det sig vid att parkera bilen, så är backup-planen att låta bmw montera en back kamera. |
|
|
Ang komfort - kör en f10 535 xdrive msport, 19" rft 245/275 på sommarhjulen resp 17" non-rft 225 centraleuropeiska dubbfria på vinterhjulen. Jag upplever egentligen ingen komfortskillnad mellan dessa hjul. Lite bättre närvarokänsla på sommarhjilen naturligtvis, men komfortmässigt upplever jag ingen större skillnad. Vinterhjulen kan vara något tystare men jag upplever bilen som mycket tyst även på sommarhjulen... |
|
|
Yamendozo, Då är det bara att slå till på ett par 19", har svårt att tro du skulle tycka att komforten blir för dålig, om du inte är prinsessan på ärten och reagerar på varje litet gruskorn :-) 19" på F11 har ändå 40 profil så det är inte lövtunna däck. |
|
|
XC60: Får bli ett set med dessa: Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.