AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
851

Knas med fönsterhissar på E46

To
1.485
Tomas_e36
320Ci -04 E46
Knas med fönsterhissar på en E46 limo (4-dörr) som jag fick ta hand om under vintern. De beter sig precis som på en coupe/cab dvs åker ned typ en halv cm när man öppnar dörren och åker upp när man stänger dörren.
Det som egentligen har hänt är att bilen ståt i två månader utan att jag startade den. Den dagen jag skulle starta bilen så var batteri helt tom. Efter batteri laddades upp så började det med fönsterhissar.

Sedan märkte jag också att bilen drar ström. Först trodde jag att det var dålig batteri. Men batteri verkar vara frisk. Laddar man batteri fullt med klämmorna på så går inte det att starta bilen efter typ två dygn. Laddar man batteri fullt och kopplar bort minus klämma så startar bilen efter en vecka hur bra som helst.

Några förslag på vad det kan vara?
E
1.156
E
320 ci cab -04
Hej!

Fel 1. Måste vara något fel med programvaran i bilen. Be BMW om en programuppdatering.

Fel 2. Ett bilbatteri som laddas ur helt, framförallt om det har några år på nacken, är ofta rätt dåligt. Det tar helt enkelt inte emot laddning och laddas ur snabbt. Ett nytt batteri kan lösa problemet.

MEN

Det kan vara värt att mäta strömförbrukningen för att se om bilen drar tjuvström. När du väl satt på mätaren kan du dra ur en säkring i taget (och sätta tillbaka) för att se var strömmen försvinnger.

E
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.