AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.047

Bmw 523 97 yttre handtag

gu
8
gusten123
bmw 523i sedan-97
Hej allihopa! Är så här att mitt handtag på förardörren vill inte göra sitt jobb.
Handtaget är helt men det verkar som att vajern har hoppat ut för när man drar i handtaget går den väldigt lätt. Man får inte det där sista klicket lixom. Jag undrar är har någon samma problem och vet vad det är? Misstänker vajern själv men då undrar jag också vart vajern går någonstans i dörren?

Obs har sökt i forumet men hittade inget. Kan vara jag som är dålig på att söka också hehe.

Tack på förhand marcus.
jo
110
johan_bmwdiesel
bmw 320D 2008
bmw 523 m sport 2000
på min va de samma problem med en bakdörr det va innerdelen till ytrehandtaget som va sönder köpte på skroten för 100 kr
gu
8
gusten123
bmw 523i sedan-97
Okej får kolla skroten!:) men vad vare för del som gick sönder så man kan kolla om den är trasig eller ej 😱 tack försvaret iaf!
jo
110
johan_bmwdiesel
bmw 320D 2008
bmw 523 m sport 2000
den sitter på insidan av dörren så du får ta ner dörrsidan så kan du se hur de ser ut och vad som är trasigt på din. är det i fram kan du ha airbag i dörren så ta det försiktigt och isåfall ta av batteripolerna innan du börjar
gu
8
gusten123
bmw 523i sedan-97
okej jag ska kolla till helgen när jag har tid! Tack för svaret!
gu
8
gusten123
bmw 523i sedan-97
Hej jag har nu löst problemet. Det var vajern som hade gått av. Köpte en ny vajer på biltema och mekade ihop det! Så nu funkar det. Tack för svaren
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.